Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger papir til tryk af kort

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 24. Feb 15
Indlæg ialt: 31
Fra  thyst.dk Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder med lys og lygte efter det helt rigtige papir til mine kort - det er åbenbart svært!
Det jeg søger er noget hvidt (evt. råhvid) papir med lidt struktur i overfladen (altså ikke almindeligt printerpapir). Det skal være 220 g. i formatet A4. 
Kender I nogen der kender nogen, så giv endelig lyd :)

Mvh. Amalie Clausen // THYST

thyst.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have fat i en af papirgrosisterne så som Antalis, Papyrus, E.Michelis m.fl.
Men du skal så også være forberedt på at det er ret store mængder du skal aftage og så ligger arkene typisk som hel- eller halvark formater.

Alternativt, hvis du skal bruge meget små mængder og skåret til f.eks. A4-format, så prøv at tage et kig i butikker så som Creas, Tutein & Koch eller Panduro.

Men jeg bed lige mærke i at du skrev at du skulle lave tryk på arkene. Hvilken type tryk er det som du har tænkt dig at lave?
Hvis du har tænkt dig at printe på det med en normal inkjet eller laser-printer, så kan du godt være forberedt på at det kan give nogle problemer, bl.a. omkring farvemætningen på ubestrøget papir - og især papir med struktur.

Normalt trykker vi visitkort og lignende, der skal være på den type papir, i offset. Alternativt kan vi køre det som digitaltryk, men så er det kun den helt voldsomme af vores maskiner som kan køre det i en kvalitet, hvor jeg stadig mener vi kan stå inde for resultatet.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)