Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg forkert...

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg kaster snart håndklædet i ringen.... jeg har ingen kunder.
Har brugt lang tid på at finde den rette shop.(Til rimelige penge)
Jeg har tilpasset og tilpasset efter jeres fine tilbagemeldinger. Det eneste som jeg ikke har gjort endnu er at få dankortbetaling. Tror ikke på at manglen på dette er den eneste grund til at jeg ingen kunder har.

Kan i give mig et bud, eller skal jeg give det lidt tid?? Har Googlet, men ønsker ikke at bruge mere end 1000 kr om måneden. Shoppen er et fritidsprojekt. Men derfor må den da godt virke!

Håber på kontruktive tilbagemeldinger og takker endnu engang for jeres tålmodighed ;-)

Tanja

www.a-vera.dk  

 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanja Andersen:
Det eneste som jeg ikke har gjort endnu er at få dankortbetaling. Tror ikke på at manglen på dette er den eneste grund til at jeg ingen kunder har.


Jeg tror du tager fejl - dankort/visakort er simpelthen et must hvis du vil sælge på nettet med mindre du ingen konkurrence har og ligger på et meget niche præget område.
Ved kun at tilbyde bankbetaling tvinger du dine kunder til at stole blindt på dig og give dig penge i hånden uden at vide om de nogensinde får en vare - det er de fleste folk heldigvis kloge nok til at sige nej tak til.

Dernæst så loader din side ufatteligt langsomt, ja jeg ved faktisk ikke om du tilbyder andet end bankbetaling, for imens jeg har skrevet overstående, står din side stadig og loader. Det skræmmer 99% af dine potentielle kunder væk.

Dernæst kunne det være spændende at høre hvor mange besøgende du har, en konverteringsrate på 1% er bestemt ikke unormalt, hvilket betyder at for hver 100 besøgende du for ind i butikken vil kun 1 ligge en ordre.

Loader stadig.... Så kom jeg ind, og kan se den opdatere ganske fint nu, det er nok bare din server der halter ind i mellem.

Lidt kritik til selve sitet.

Du har en af de her 90er ting kørende frem og tilbage over skærmen med at man kan spare en helt masse ved at få et LR kort, men du giver ikke brugeren mulighed for at klikke videre ind og læse hvad et LR kort overhovedet er? - Når jeg ikke kan finde den information gider jeg ikke handle, for jeg ville jo kunne spare 40%.

Når jeg så kommer ind i en kategori skriver du at jeg skal gå efter den røde pris - men jeg kan ikke finde nogle røde priser? Hvad skal jeg så gå efter, det gør mig usikker og bliver i tvivl om den pris du oplyser overhovedet er den jeg skal betale.

Når man finder et produkt man gerne vil have og ligger det i kurven men kommer i tanke om man egentlig gerne vil kigge lidt videre, så har du ganske fint lavet et link tilbage til shoppen, men hvordan dælen kommer jeg så ud til kassen igen uden at blive tvunget til at ligge mere i min kurv? Super irriterende.

Når man sådan kigger ned over dine produkter på f.eks. denne side: http://www.a-vera.dk/?id=50810 så håber det og danser, og det er meget svært at få et godt overblik med mindre man virkelig koncentrere sig.

Alt dette gør at du kun holder på de købere der virkelig går målrettet efter dit produkt, alle dem der er nysgerrige og bliver lokket ind på din shop taber du fordi du gør det så besværligt for dem.

Jeg håber ikke du finder kritikken alt for hård, men man lærer jo mest af den negative kritik.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tanja

Dankort koster ikke det store og det vil nok være en rigtig god ide at få det hurtigst muligt.

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tanja,


Jeg vil gerne prøve at komme med noget kritik du kan gå videre med.

Umiddelbart tror jeg der er ret mange steder hvor du mister potentielle kunder (nu ved jeg jo ikke noget om hvor mange der dagligt besøger den).

1. Min browser var 25-30 sekunder om at loade din side af en eller anden grund (havde det været et køb jeg var ude efter, havde jeg været gået i omkring de 22 af sekunderne).
2. Du har ikke noget rigtigt logo, altså noget man kan definere som dit logo.
3. Du bruger alt for mange skriftyper og skriftfarver.
4. Dine billeder er FOR forskellige og hænger ikke rigtig sammen, ligeledes er en del af dem gnidret / pixeleret.
5. Du reklamere vildkårligt for LR, som ikke på mig virker helt gennemskueligt. Det er vigtigt at du skiller din shop fra LR, så kunden klart ved hvor han eller hun står.
6. LR kortet er for mig heller ikke gennemskueligt, heller ikke at jeg har forstand på den slags butikker eller produkter, men jeg skulle jo også gerne i teorien kunne købe noget til min kæreste.
7. Tjaah tjooh, visa/dankort betaling er vigtigt! Men hvis du fx praler af at have en politik der hedder at du ikke har et "pr. efterkravsgebyr" og portoen er billig, såårh kunne du nok overvinde nogle alligevel.
8. Dine links er ikke særlig markante.
9. Der hvor din shop er mest synlig, er i det forkerte hjørne. Nederst til højre er et "no-no"!
10. Dine knapper hvorpå links'ne står er ikke særlig gode eller kønne at se på.
11. Du præsenterer købeprocessen for sent i forløbet vil jeg mene, og den skal være mere præcis end den er.
12. Dine undersider SKAL ligne din forside og omvent... det er vigtigt du hele tiden bekræfter dine kunder i at de er det rigtige sted. Specielt når du har ting som RL forhandler inde over.


De små hurtige tips:
- Du har skrevet "antal hits" på din side, drop det - kun dine konkurrenter bruger det til noget, hvis nogen gør.
- Ingen kørerende tekst, med mindre der er tale om et klart afgrænset område, hvor fx en reklame kører. Midt på sitet, er ikke godt.


De gode ting:
- Synes den øverste menu's banner.. med de hvide tentakler ser godt ud. Hvis du kunne have sådan et sikkert gennemgående design på sitet, så var jeg visuelt købt i hvert fald.
- Jeg synes nu egentlig det er en sød idé med kalenderlyset... :)

Håber det kan hjælpe dig en smule!

Fortsat rigtig god dag....

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Af en eller anden uransagelig grund var siden enormt langsom første gang jeg loadede den ind. Jeg kan ikke genskabe det. Jeg tror Dankort tager en del købere. Har du kigget på hvor mange besøgende du har?

 Har du analyseret dine kunder vej igennem dit site?

Jeg synes den er fint designet, men har ikke rigtigt andre bud.

Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for de gode tilbagemeldinger.

Super at nogen tager sig tid til det. Jeg har noteret alt hvad i har sagt og vil de nærmeste dage finpudse shoppen igen-igen.

ALLE tilbagemeldingerne har været kontruktive og absolut ikke hårde.
God jul til jer og kig endelig forbi i ny og næ ;-)

Tanja

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg kan se at du har fået en masse svar omkring selve det Internet-mæssige og tekniske.

Men jeg har så lige et par spørgsmål til dig i en anden retning:
 
  - Hvad har du gjort for at gøre folk opmærksomme på din shop?
  - Hvilke kerneværdier har du sat dig? Det er de primære grunde til at kunderne netop skal handle i DIN shop og ikke en af de andre som tilbyder det samme.
  - Hvad har du gjort for at fremhæve ovenstående?

SEO er super godt. Adwords på Google er også rigtig godt. Hurtig loading af siden, brugervenlighed og overskuelighed er også noget som man skal holde i tankerne. Og det er altsammen noget som de der har svaret dig har været inde på.
Men, hvis du ikke vil sidde med hænderne i skøddet og vente på at Google opdaterer sit index og du får kravlet op i statestikkerne, så bliver du nødttil at bruge nogle af de mere "ikke-tekniske" salgsmetoder. I det hele taget vil jeg vove at påstå at man i det hele taget bør benytte sig af nogle af disse uanset hvordan man driver sin webshop. Bl.a. er det altså super vigtigt at gøre sig klart hvad der lige præcis er grunden til at kunderne skal besøge dig - set med kundernes øjne, ikke dine egne. Endvidere skal du tage et meget grundigt kig på dine nærmeste konkurrenter og se hvad det er som gør dem til en god forretning. Og her skal du ikke bare kigge på deres webshop, men alt det udenom - service, levering af varene, hvordan de skaffer besøgende m.m.

Da din webshop ikke sælger noget helt unikt, som alle gerne vil have, og du er den eneste på hele internettet som tilbyder dette, så bliver du nødttil at finde ud af hvordan du kan gøre en forskel. Ellers så får du kun kunder i din webshop fordi du er heldig og folk tilfældigvis lige rammer et søgeord som passer og de kan lide udseendet på din shop.

/Jesper

Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

  Jeg kan se at du har fået en masse svar omkring selve det Internet-mæssige og tekniske.

Men jeg har så lige et par spørgsmål til dig i en anden retning:
 
  - Hvad har du gjort for at gøre folk opmærksomme på din shop?
  - Hvilke kerneværdier har du sat dig? Det er de primære grunde til at kunderne netop skal handle i DIN shop og ikke en af de andre som tilbyder det samme.
  - Hvad har du gjort for at fremhæve ovenstående?

SEO er super godt. Adwords på Google er også rigtig godt. Hurtig loading af siden, brugervenlighed og overskuelighed er også noget som man skal holde i tankerne. Og det er altsammen noget som de der har svaret dig har været inde på.
Men, hvis du ikke vil sidde med hænderne i skøddet og vente på at Google opdaterer sit index og du får kravlet op i statestikkerne, så bliver du nødttil at bruge nogle af de mere "ikke-tekniske" salgsmetoder. I det hele taget vil jeg vove at påstå at man i det hele taget bør benytte sig af nogle af disse uanset hvordan man driver sin webshop. Bl.a. er det altså super vigtigt at gøre sig klart hvad der lige præcis er grunden til at kunderne skal besøge dig - set med kundernes øjne, ikke dine egne. Endvidere skal du tage et meget grundigt kig på dine nærmeste konkurrenter og se hvad det er som gør dem til en god forretning. Og her skal du ikke bare kigge på deres webshop, men alt det udenom - service, levering af varene, hvordan de skaffer besøgende m.m.

Da din webshop ikke sælger noget helt unikt, som alle gerne vil have, og du er den eneste på hele internettet som tilbyder dette, så bliver du nødttil at finde ud af hvordan du kan gøre en forskel. Ellers så får du kun kunder i din webshop fordi du er heldig og folk tilfældigvis lige rammer et søgeord som passer og de kan lide udseendet på din shop.

/Jesper

Tak for svar.

 - Hvad har du gjort for at gøre folk opmærksomme på din shop?
Jeg deltager i debatter som jubii, mingler, myspace, facebook osv. Men man må jo ikke reklamere sådanne steder, så jeg har en profil og følger med med indlæg i ny og næ. Det giver øget trafik og få salg.

Jeg har haft enkelte annoncer i den lokale, men det giver ikke besøg.

Jeg bruger knap 30 kr/dag på Google Adwords. Ligger i top i få minutter ;-) I følge google, skal jeg betale 250 kr/dag for at kunne følge med. DET ønsker jeg ikke, da denne shop primært er et fritidsprojekt.

Jeg har haft opslag i den lokale nærbutik osv, men kun få henvendelser.

  - Hvilke kerneværdier har du sat dig? Det er de primære grunde til at kunderne netop skal handle i DIN shop og ikke en af de andre som tilbyder det samme.
  - Hvad har du gjort for at fremhæve ovenstående?

Det er nok der at filmen knækker. Jeg har været så forvirret i forhold til at sælge varer i en shop, men egentlig helst vil sælge i forhold til MLM-delen. Dvs LR's kundekort.

Jeg har forsøgt at skille det ad og har tilpasset hjemmesiden derefter, i bedste overbevisning.
Jeg er splittet mellem at fremstå som troværdig sælger og sygeplejerske der gerne vil rådgive osv.... jeg mener godt at det kan arbejde sammen. Det er det unikke ved denne shop. At kunne vælge mellem bare at købe varer som andre steder (Endnu uden kreditkortbetaling ;-) eller/og modtage råd og vejledning i forhold til produkterne. Enten via brevkasse eller personlig henvendelse. Endvidere arbejder jeg på at synliggøre LR og mlm-delen.

Jeg kan godt se at kunden skal træffe nogen valg.... men tror godt at det kan forenes.

Jeg er i tvivl om jeg skal skal fastholde at sælge få, men udvalgte produkter fra LR, eller om jeg skal sælge alt fra LR. Som det er nu er jeg kun "formidler" af købet og har intet varelager.

Puha lang historie....


 


 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

  Tanja,

Efter lige at have spist min frokost og imens nærstuderet din hjemmeside og dit svar, så tror jeg at jeg ved hvor det primære problem ligger.

Nedenståender er set med forretningsmæssige øjne, og skal på ingen måde opfattes som et angreb på MLM eller noget personlig holdning til dette fra min side af - så jeg gider ikke at blive spammet af diverse MLM-folk. Læs nedenstående og ignorer det hvis det generer:

Siden "lugter" for meget af MLM.
Problemet er at rigtig mange er lidt bange for MLM og opfatter det som pyramidespil, sekt-agtigt m.m.

Lad os nu tage den fiktive kunde Ida. Ide er i midten af 30'erne - single på 2. år men har det godt sådan. Hun har to katte og kan generelt godt lide at forkæle sig selv lidt. Hun er ansat i en større privat dansk virksomhed. Hendes løn er god, hun bor i leje-bolig og har en ny-købt Fiat Punto.
Ida vil gerne købe nogle slankeprodukter så hun kan rette op på "forsømmelserne" efter alle julemiddagene med veninderne og familien. Men hun er også en lidt genert pige og har ikke løst til at stå i Matas eller lignende stedet og købe sådanne ting. Hun bruger derfor nettet og finder din shop via Google. Hun finder produktet og syntes prisen er fin. Men hun lader lige blikket glide over resten af siden og støder på MLM-delen. Pludselig sidder hun og læser en længere tekst omkring mulighederne for at blive en del af MLM-konceptet. Hun er ikke interesseret i noget af dette og grundet diverse ting hun har læst i medierne og hørt fra venindende, så bliver hun noget nervøs over hvad det nu er for noget. Hvis hun nu køber varen - uden at melde sig ind - bliver hun så pludselig bombarderet med alt muligt omkring MLM? Begynder du at ringe til hende og prakke hende et eller andet på? Det har hun hørt fra hendes veninde Maria som kendte en som havde prøvet sådan noget og pludselig var hun med i et eller andet pyramide. Ida er meget i tvivl. Hun har fundet det hun gerne vil have, men hun får noget mistillid til forhandleren og også produktet. Er produktet det rigtige? Hvad nu hvis forhandleren bare skriver det for at sælge det fordi vedkommende er med i et pyramidespil - og produktet slet ikke virker? - Sådan noget har hun selv set i et program i fjernsynet.

Ida går tilbage til Google og tager en annonce lidt længere nede. Der finder hun en webshop som er ret grim, men hun kan se at der her også er slankeprodukter. Efter besøget på den anden side, så er hun dog stadig noget mistroisk, men da hun så under "kontakt" læser at webshoppen er drevet af Gerda Jensen som er uddannet diatist og driver webshoppen samtidigt med sin barsel, så ved hun pludselig godt hvor hun skal ligge pengene.....

Kan du følge mig i ovenstående scenarie?

Ida-figuren, som jeg har opdigtigt til lejligheden, vil man nok kunne finde lidt af i rigtig rigtig mange af de besøgende som kommer forbi din webshop.

Derfor vil jeg anbefale dig at du overvejer nøje hvad der betyder mest for dig: Er det promovering af MLM-konceptet? Hvad får du ud af det på både den korte og lange bane? Er det salg af vare som du helst vil? Hvad vejer tungest? Jeg vil mene at du bliver nødttil at give afkald på en af tingene - og uden vare har du ikke en webshop.

Du kan, hvis du virkelig vil gå i dybden med det, lave en split-test, hvor du opretter en ny webshop som er fuldstændig magen til den eksisterende, men dropper hele MLM-delen og til gengæld lægger kraftig vægt på det med sygeplejeske, troværdighed og erfaring. Halvdelen af de besøgende sendes til den gamle webshop og den anden halvdel sendes til den nye. Jeg vil vædde på at du kommer til at sælge meget mere i den nye version af webshoppen.... Wink.

/Jesper

Note: Jeg har lige rettet i ovenstående tekst, da jeg fik skrevet "LR-delen" i stedet "MLM-delen". Sådan er det når man spiser imens man skriver... Yes

Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

  Tanja,

Efter lige at have spist min frokost og imens nærstuderet din hjemmeside og dit svar, så tror jeg at jeg ved hvor det primære problem ligger.

Nedenståender er set med forretningsmæssige øjne, og skal på ingen måde opfattes som et angreb på MLM eller noget personlig holdning til dette fra min side af - så jeg gider ikke at blive spammet af diverse MLM-folk. Læs nedenstående og ignorer det hvis det generer:

Siden "lugter" for meget af MLM.
Problemet er at rigtig mange er lidt bange for MLM og opfatter det som pyramidespil, sekt-agtigt m.m.

Lad os nu tage den fiktive kunde Ida. Ide er i midten af 30'erne - single på 2. år men har det godt sådan. Hun har to katte og kan generelt godt lide at forkæle sig selv lidt. Hun er ansat i en større privat dansk virksomhed. Hendes løn er god, hun bor i leje-bolig og har en ny-købt Fiat Punto.
Ida vil gerne købe nogle slankeprodukter så hun kan rette op på "forsømmelserne" efter alle julemiddagene med veninderne og familien. Men hun er også en lidt genert pige og har ikke løst til at stå i Matas eller lignende stedet og købe sådanne ting. Hun bruger derfor nettet og finder din shop via Google. Hun finder produktet og syntes prisen er fin. Men hun lader lige blikket glide over resten af siden og støder på MLM-delen. Pludselig sidder hun og læser en længere tekst omkring mulighederne for at blive en del af MLM-konceptet. Hun er ikke interesseret i noget af dette og grundet diverse ting hun har læst i medierne og hørt fra venindende, så bliver hun noget nervøs over hvad det nu er for noget. Hvis hun nu køber varen - uden at melde sig ind - bliver hun så pludselig bombarderet med alt muligt omkring MLM? Begynder du at ringe til hende og prakke hende et eller andet på? Det har hun hørt fra hendes veninde Maria som kendte en som havde prøvet sådan noget og pludselig var hun med i et eller andet pyramide. Ida er meget i tvivl. Hun har fundet det hun gerne vil have, men hun får noget mistillid til forhandleren og også produktet. Er produktet det rigtige? Hvad nu hvis forhandleren bare skriver det for at sælge det fordi vedkommende er med i et pyramidespil - og produktet slet ikke virker? - Sådan noget har hun selv set i et program i fjernsynet.

Ida går tilbage til Google og tager en annonce lidt længere nede. Der finder hun en webshop som er ret grim, men hun kan se at der her også er slankeprodukter. Efter besøget på den anden side, så er hun dog stadig noget mistroisk, men da hun så under "kontakt" læser at webshoppen er drevet af Gerda Jensen som er uddannet diatist og driver webshoppen samtidigt med sin barsel, så ved hun pludselig godt hvor hun skal ligge pengene.....

Kan du følge mig i ovenstående scenarie?

Ida-figuren, som jeg har opdigtigt til lejligheden, vil man nok kunne finde lidt af i rigtig rigtig mange af de besøgende som kommer forbi din webshop.

Derfor vil jeg anbefale dig at du overvejer nøje hvad der betyder mest for dig: Er det promovering af MLM-konceptet? Hvad får du ud af det på både den korte og lange bane? Er det salg af vare som du helst vil? Hvad vejer tungest? Jeg vil mene at du bliver nødttil at give afkald på en af tingene - og uden vare har du ikke en webshop.

Du kan, hvis du virkelig vil gå i dybden med det, lave en split-test, hvor du opretter en ny webshop som er fuldstændig magen til den eksisterende, men dropper hele MLM-delen og til gengæld lægger kraftig vægt på det med sygeplejeske, troværdighed og erfaring. Halvdelen af de besøgende sendes til den gamle webshop og den anden halvdel sendes til den nye. Jeg vil vædde på at du kommer til at sælge meget mere i den nye version af webshoppen.... Wink.

/Jesper

Note: Jeg har lige rettet i ovenstående tekst, da jeg fik skrevet "LR-delen" i stedet "MLM-delen". Sådan er det når man spiser imens man skriver... Yes

Hej Jesper.

Du er en mand efter mit hoved! Wink

Jeg tror du har ret og det er vel i bund og grund også det jeg selv er i tvivl om. At kombinere dem troede jeg sagtens kunne fungere. Jeg VED jo at jeg ikke vil spamme folk, eller "overtale" dem til noget skummelt.... men det ved den potentielle kunde ikke.

Tak for øjenåbneren. For du har ret. Jeg kan kun satse på den ene del. Det andet er hasard. Jeg er personlig trist over det, da jeg virkelig synes at LR har gode muligheder og produkter - at det er nemmere for folk at købe produkterne med et kundekort. 

Jeg vil prøve det af i et stykke tid med ren webshop og se hvad der sker.

God jul og takker.

Hvis du kender en Ida, så vis hende vejen forbi.....

Tanja

 

 

 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)