Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv os din stemme! Afstemning om ændring af persondataloven!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Hej alle sammen derude.

Måske her i hørt lidt om sagen omkring en butiksejer fra Odder, der har lagt 3 kvindelige tyve ud offentligt på facebook, med billeder og navne?
Jeps det er mig og jeg kæmper lige nu en kamp for alle butiksindehaver og deres ansatte, i kampen imod tyve.

Har du en butik burde du tage ind på dette link og afgive din stemme: http://doodle.com/poll/cyiscenrf5a6bfa7

Giv os din stemme!
Lad os få afgjort om Danmark er for, eller imod en ændring af persondataloven!
Når man begår tyveri, siger man også ja til at blive offentliggjort på facebook. Dette er lige nu et brud på persondataloven og hvis man alligevel gør det, får man hårdere straf ind tyven....
Lad os få en myndighed der hurtigere kan gribe ind overfor offentliggørelse af overvågningsbilleder, i butikker og private hjem.
Lad ikke persondataloven gælde for kriminelle!

Man kan læse og se meget mere om sagen og vores holdninger her:

http://gofile.me/25Epg/dyftfxni

http://nyhederne.tv2.dk/2015-10-17-butiksejer-udstillede-tyve-paa-facebook-nu-er-han-sigtet

http://www.tv2oj.dk/artikel/277131:Odder--Lagde-video-af-butikstyveri-paa-Facebook

http://hsfo.dk/article/20151014/ARTIKLER/151019452

http://stiften.dk/odder/facebook-opslag-opklarede-indbrud

 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Udfra afstemningen indtil videre, får du det resultat du ønsker. Jeg er så en af dem der er uenig. Vi har ikke brug for en offentlig gabestok, jeg forstår dine frustrationer men selvtægt er bare ikke vejen frem. For hvor går grænsen? Ved hvilke forhold er selvtægt ikke i orden, hvis man først acceptere det ved butikstyveri.??

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Jeg ville aldrig stemme for det forslag. Butiksejere skal ikke have lov til offentliggøre billeder og navn at formodede tyve på nettet eller nogen andre steder. Vi lever i et moderne retssamfund, med en klar adskillelse mellem den lovgivende, udøvende og dømmende magt. Enhver butiksejer skal ikke pludselig gøres til dommer over hvem, der er kriminel! At legalisere denne form for selvtægt vil være et brud med de principper et moderne og civiliseret samfund er bygget på.

Når det er sagt, forstår jeg godt frustrationen over, at man står med klare beviser, men alligevel oplever at den udøvende magt, nemlig politiet ikke har ressourcer til følge op på sagerne. Det er DER problemet ligger, og det er DER løsningen skal findes. Lav dog i stedet en underskriftsindsamling der kræver flere ressourcer til politiet end en ændring af persondataloven.

Fra København
Tilmeldt 25. Dec 14
Indlæg ialt: 75
Fra  Universe of Games Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der må jeg sige jeg er helt enig med Jesper og Gitte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Loven er til for at beskytte. I dette tilfælde beskytter den åbenlyst kriminelle, men loven beskytter også dig Og mig. Jeg vil anbefale dig at tænke dig om og lave en formålsfortolkning af loven. Hvorforforver loven mon som den er? 

Forestil dig at du er i en tøjbutik og ejeren er helt sikker på, at du har stjålet da du forlader butikken. Det har du bare ikke. Du forlader butikken og ejeren smider overvågningsbillederne på Facebook, hvor alle dine bekendte ser det. Pludseligt er du stemplet som tyv og det ville være fuldt lovligt. Situationen kunne også være, at butiksejeren mistænkte dig som værende pædofil - uagtet hvad, ingen rar retssituation.

at su så hopper på mediebølgen og begynder noget populistisk hype ud fra en enkeltsag, burde du nok overveje at lade være med.

Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vil lige pointere for jer alle sammen at vi ikke ønsker loven fjernet, men blot ændret!

Som loven er lige nu beskytter vi tyvene og de får langt lavere straffer end butikkerne.
Der er jo noget galt når 3 tyve kan stjæle med arme og ben, ignorer overvågning og kikke direkte op i den, bevidst om at det ikke må blive lagt ud.
Vi mener jo heller ikke at butikken selv skal bestemme hvem der skal efterlyses på facebook.

Men lad os tage et eksemble: Hvis en flok udlændinge køre til Danmark på tyvetogt i en masse butikker og private hjem for efterfølgende at køre hjem over grænsen igen. Burde man så ikke bruge de redskaber der er tilgængelig for at fange dem?

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke lovgivningen i detaljer, men har politiet ikke mulighed for evt. at efterlyse kriminelle via sociale medier ligesom de gør på tv i f.eks. Station 2?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Danskb2b.dk:

Vil lige pointere for jer alle sammen at vi ikke ønsker loven fjernet, men blot ændret!

Som loven er lige nu beskytter vi tyvene og de får langt lavere straffer end butikkerne.
Der er jo noget galt når 3 tyve kan stjæle med arme og ben, ignorer overvågning og kikke direkte op i den, bevidst om at det ikke må blive lagt ud.
Vi mener jo heller ikke at butikken selv skal bestemme hvem der skal efterlyses på facebook.

Men lad os tage et eksemble: Hvis en flok udlændinge køre til Danmark på tyvetogt i en masse butikker og private hjem for efterfølgende at køre hjem over grænsen igen. Burde man så ikke bruge de redskaber der er tilgængelig for at fange dem?

Men igen, hvem skal afgøre det? Skal virksomhedsejeren gøre sig til dommer? Læs grundlovens paragraf 3 og se hvordan magtadskildelsen fungerer. Den beskytter dig og mig imod overgreb, som ellers godtmenene borgere ville kunne forøve.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vil aldrig overlade det til butikker selv at afgøre hvornår og hvor de vil hænge billeder af forbrydere ud - ikke en gang pædofile mener jeg skal i lygtepæle - de skal i fængsel osv. Politiet er de eneste der må bringe billeder af mistænkte efter faste regler - så klart modstander af noget der tillader butikker at bruge offentlig gabestok

Jeg opfordrer butikker der har tænkt sig at bruge deres overvågning og billeder til at udhænge butikstyve til at offentliggøre det - så jeg kan gå i en bue uden om

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Danskb2b.dk:

Vil lige pointere for jer alle sammen at vi ikke ønsker loven fjernet, men blot ændret!

Som loven er lige nu beskytter vi tyvene og de får langt lavere straffer end butikkerne.
Der er jo noget galt når 3 tyve kan stjæle med arme og ben, ignorer overvågning og kikke direkte op i den, bevidst om at det ikke må blive lagt ud.
Vi mener jo heller ikke at butikken selv skal bestemme hvem der skal efterlyses på facebook.

Men lad os tage et eksemble: Hvis en flok udlændinge køre til Danmark på tyvetogt i en masse butikker og private hjem for efterfølgende at køre hjem over grænsen igen. Burde man så ikke bruge de redskaber der er tilgængelig for at fange dem?

De tilgængelige redskaber/beviser skal da bare udleveres til politiet.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)