Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg købe til mig selv gennem mit firma?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg sad her til aften og forsøgte at handle online. Da jeg skulle til at lægge bestillingen bemærkede jeg at firmaet kun har salg til erhverv.

De sidste 3 år har jeg været momsregistreret for at kunne løse lidt freelance opgaver fra tid til anden og mit spørgsmål er nu om der ville være nogle problemer i at benytte mit CVR nummer herfra til at bestille førnævnte varer?

Umiddelbart er der ikke rigtig nogen sammenhæng mellem varerne og den branchekode jeg har valgt, og formålet ville ikke være at trække moms fra på produkterne, men er der noget juridisk i vejen for at bestille på den måde?

På forhånd tak.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel et spørgsmål om at opgive beløbet som privat udlodning som du beskattes af. Jeg kan ikke se noget forkert i at du køber gennem dit cvr. nr. , er ret sikker på du godt må lave ting udenfor din branchekode, bare branche koden vedrører din hovedforretning. En stor virksomhed er jo nemt repræsenteret i alle branchekoder.

Men det er jo kun besvarelsen på generelle normer, jeg kan da nok finde på ting du ikke nødvendigvis må/kan købe på den måde som. f.eks. våben og radioaktivt materiale oma. Derfor må du jo bruge din sunde fornuft.

Hvis de kræver dit cvr. nr. oplyst så kan de jo selv vurdere om du er en client de vil handle med. Der er ingen lov om hvilke krav du skal opfylde for at forsøge at handle hos dem, men det er deres ret, og af og til deres pligt, at afvise dig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)