Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cookie regler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave en ny webshop og skal have en cookie-notifikation lavet, men jeg er lidt i tvivl om reglerne, da jeg har set dette udført meget forskelligt rundt omkring. 

Kan jeg lave en visuel besked i toppen af siden ved første besøg som siger noget ala "Cookies hjælper os med at forbedre vores site. Ved at fortsætte accepterer du vores brug af cookies. Få flere oplysninger (link)"

Altså en passiv accept, så bruger ikke skal foretage sig noget medmindre de gerne vil læse den information om cookies (som er på plads)?

Eller skal en bruger aktiv acceptere disse? Vi tilbyder ikke en version af sitet som ikke bruger cookies, så basalt set skal vi bare overholde reglerne på den absolut simpleste måde (for os og brugerne)

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg er en fin måde at implementere cookiereglerne, og stemmer meget overens med hvordan andre bruger det. Det er lidt upræcist hvordan cookiereglerne skal fortolkes, men det primære formål er jo at den besøgende bliver gjort opmærksom på at der anvendes cookies. Et helt aktivt svar, således at den besøgende ikke kunne fortsætte uden, ville jo være urimeligt og du ville slet ikke få nogen besøgende. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Det giver rigtig fin mening, men underligt at reglerne er så "bøjelige". Vi implementerer med den simple model og jeg melder tilbage hvis nogen skulle brokke sig :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)