Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virk.dk / digital post

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjenesten:

Man kan kun modtage en NemID pr. juridisk enhed, den man modtager til sin virksomhed (CVR nr.) kan som John skriver deles i administrator, og medarbejder, hvis man skal bruge en anden NemID til at logge på netbank er det fordi ens konti er oprettet som personlige konti via CPR nr. hvilket er normalt ved enkeltmandsvirksomhed.  

Nej, medarbejdersignatur har intet at gøre med NemID erhverv til bank. Dette fremgår jo også af information fra NemID. Jeg har f.eks. tre NemID:
- Min medarbedjersignatur / administratorNemID som bruges til at logge ind på det offentlige, f.eks. eBoks. Den kan jeg selv bestille gennem Nemid.nu.
- Mit NemID erhverv til bank, som bruges til at logge på netbank til min erhvervskonto. Denne kan jeg ikke selv bestille gennem NemID.nu - den skal min bank bestille.
- Mit private NemID, som bruges til at logge på privat NemID og privat eBoks.
Og alle tre hedder altså NemID - og de to af dem er tilknyttet min virksomhed. Selvfølgelig kan banker vælge at bruge andre løsninger end NemID - men mange banker bruger NemID, fordi det er jo bankerne der ejer NemID. 
Hvis du ikke har en erhvervskonto, men en privatkonto til din enkeltmandsvirksomhed, er det naturligvis dit private NemID og ikke dit NemID erhverv til bank du skal logge ind med. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)