Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Først vise moms i indkøbskurven - Eller inkludere momsen i produktprisen?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis du har privat kunder inde. De kan kræve prisen inkl. moms som du så skal sælge til dem for - da de altid skal se priser inkl moms. Du kan lave to indlog - privat eller firma - 

Jeg ville da iøvrigt blive sur og omg checke ud (og nok melde til forbrugerombudsmand) hvis jeg sad og rodede med en bestilling, og så følte mig taget i rxven ved at prisen pludseligt steg. Forstår slet ikke hvordan du tænker faktisk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

kaninomayn:

Er det også ulovligt hvis jeg sommetider får en ordre fra en virksomhed?

Det der undrer mig lidt er nemlig at en af mine største konkurrenter bruger dette trick med først at opkræve momsen i indkøbskurven.

Sommetider? Erhvervsfolk køber også "somme tider" ind i supermarkedet, men priserne SKAL vises incl moms.

Hvorfor har du problemer med at vise dine priser incl moms?

Hvis det er for at virke billigere, så glem det.

Ingen gider da handle hos dig, hvis ikke priserne ved dine produkter er incl moms.

Og da du selv nævner at du mest handler med den almindelige forbruger, skal du vise dine priser incl moms.

Det eneste tilfælde hvor du kan vise dem uden moms, er hvis du udelukkende handler b2b.

Glem alt om hvad dine konkurrenter gør og følg loven.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 807
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

goecker.dk får man valget om det skal være med eller uden moms første gang man lander på deres shop.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

PashminaWear:

goecker.dk får man valget om det skal være med eller uden moms første gang man lander på deres shop.

Men under betingelser står der;

Priser
Alle priser på www.goecker.dk angives inklusiv 25 % moms samt inklusiv eventuelle afgifter i henhold til gældende dansk lovgivning. "

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 807
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, og så skriver de at "Du skal aktivt vælge at se priserne eksklusiv moms.".

Det er da en ok løsning hvis man har mange erhvervskunder.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)