Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internethandel giver posthuse pladsproblemer

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Internethandlen boomer, og det giver problemer på posthusene, hvor der knap er plads til alle pakkerne.

http://politiken.dk/erhverv/article447492.ece 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bekræfter vel egenligt at de udnytter deres monopol, når de skruer prisen så voldsomt i vejret som de gør, på et produkt som vækster 10% om åretAngry

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Post Danmark burde skamme sig, når de har monopolvækst i deres regi, burde de give en bedre og billigere service til os alle.. Angry

 

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og det bliver jo ikke bedre, af at de lukker posthusene og åbnet postbutikker i små lokaler i supermarkederne i stedet.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan vel heller ikke vare længe før alle tråde om postdanmark bliver samlet i kategorien "annocehajer og andre svindlere"

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, indtil videre er det jo PostDKs eget problem. De kunne jo levere pakker om aftenen eller udvide deres postbutikker.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg ser ikke monopolet.

 

Lav en aftale med Schenker Logitics som DELL har gjort de leverer også om aftenen, eller hvad med TNT og GLS?

 

ScanNet har da lige fået gang i deres via GLS? 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

"Monopolet" ligger på pakker til private. Heldigvis er der andre udbydere på markedet, som er på vej med produkter så der er et alternativ.

DHL meldte sig ud i efteråret med indførelse af et gebyr på 117,- (hvis jeg husker rigtigt) for hver apkke til privatadresser.

TNT kender jeg ikke så meget til, men venter spændt på GLS pakkeshop satsning.

Mht. Schenker er jeg ret sikker på at det er en europæisk aftale, som Schenker i DK. ikke kan tilbyde danske webshops med salg til private i DK.

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

GLS satsning er spændende, idet de sidste uge fik 17 nye shops med i landsnettet og selv på Samsø kommer der en pakkeshop fra nytår..

Jo, der arbejdes hårdt på landsnettet og selv om deres hjemmeside ikke opdateres med alle disse mange shops, bliver de en tiltrængt fornyelse som er billigere en PostDanmark..

Geeked

 

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

LEDbutikken.dk:

Tja, indtil videre er det jo PostDKs eget problem. De kunne jo levere pakker om aftenen eller udvide deres postbutikker.

Ikke helt enig.

Når Post Danmark lukker posthuse og henviser os erhverskunder til postkiosker hvor vores daglige pakker skal slås om pladsen med vin og tobak, er det i høj grad mit problem. Pakker som afleveres i postkiosker skannes ikke ind før de ankommer til Taulov og det betyder, at fra du afleverer din pakke i postkiosken indtil den er skannet ind mange timer senere, er den i "ingenmandsland", så hvis den forsvinder fra sin plads på gulvet foran colakøleskabet i kiosken, giver det en masse administrativt bøvl, før en erstatning kan udbetales.

Jeg er klar over, at man kan få en kvittering på, at man har afleveret X antal pakker, men risikoen for at pakken forsvinder fra kiosken er langt større end hvis den blev afleveret på et posthus og skannet direkte ind.

Har selv klaget et utal af gange overfor Post Danmark, men deres overlegne holdning er, at det kan (læs: vil) de ikke gøre videre ved.

De er endda så frække at formulere sig med sætningen "Din pakke er ikke modtaget af Post Danmark" såfremt den forsvinder undervejs fra postkiosken til taulov.

Jeg ser bestemt fremtil, at vi er så store, at der bliver økonomi i at Post Danmark henter pakkerne hos os i stedet.

 

LarsQ.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)