Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internethandel giver posthuse pladsproblemer

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsQ:
Jeg ser bestemt frem til, at vi er så store, at der bliver økonomi i at Post Danmark henter pakkerne hos os i stedet

 

Du mener vel et alternativ til postdanmark kommer og henter pakkerneWink

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Njarh......Post Danmark skal være velkomne bare de strammer ballerne og gør som forventet.

Jeg kan forstå på tråden om GLS/Scannet, at GLS-løsningen langt fra er den dans på roser som mange havde håbet.

 

LarsQ.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
LarsQ:
Jeg er klar over, at man kan få en kvittering på, at man har afleveret X antal pakker, men risikoen for at pakken forsvinder fra kiosken er langt større end hvis den blev afleveret på et posthus og skannet direkte ind.

Samtlige af de pakker og breve jeg har afleveret på posthuset er aldrig blevet skannet ind med det samme, så for mig er der ingen forskel. Jeg har heldigvis ikke været ude for at en pakke forsvandt, men jeg har tit tænkt på, at de sikkert ikke ville erstatte den, da den jo ikke er registreret som afleveret.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsQ:

LEDbutikken.dk:

Tja, indtil videre er det jo PostDKs eget problem. De kunne jo levere pakker om aftenen eller udvide deres postbutikker.

Pakker som afleveres i postkiosker skannes ikke ind før de ankommer til Taulov og det betyder, at fra du afleverer din pakke i postkiosken indtil den er skannet ind mange timer senere, er den i "ingenmandsland", så hvis den forsvinder fra sin plads på gulvet foran colakøleskabet i kiosken, giver det en masse administrativt bøvl, før en erstatning kan udbetales.

Jeg er klar over, at man kan få en kvittering på, at man har afleveret X antal pakker, men risikoen for at pakken forsvinder fra kiosken er langt større end hvis den blev afleveret på et posthus og skannet direkte ind.

De er endda så frække at formulere sig med sætningen "Din pakke er ikke modtaget af Post Danmark" såfremt den forsvinder undervejs fra postkiosken til taulov.

Jeg er helt enig i ovenstående. Vi har selv oplevet at miste pakker som var afleveret direkte til Post Danmark lastbilen som afposter den lokale postkiosk. Det er næsten umuligt at få Post Danmark til at erstatte disse pakker, da de i systemet ikke er registreret som indgangsscannet endnu. Og hvis man er heldig at komme igennem med sine klager tager det mange uger før Post Danmark vender tilbage med et svar.

Jeg tror jeg vil lave samme trick fremover - at få den ansatte i postkiosken til at skrive under på antallet af pakker som er indleveret hver dag - selvom det nok ikke beviser det helt store. Men det kan måske få Post Danmark til at udvide logistikken så postkioskerne også har håndscannere så pakkerne kan registreres.

Mvh. Søren, www.MyPets.dk

 

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. til kvittering. Post Danmark har lavet en kvitteringsblok som netop er beregnet til at de kan give dig en kvittering på at de har modtaget X antal pakker til hhv. ind- og udland. Blokken er dog ikke tilgængelig i postkiosken (forstå det hvem der kan, da det er der den skal bruges!!?) men kan skaffes fra din kontaktperson hos Post Danmark.

Vi gør som regel det at vi rammer posthuset (hvor der altså ikke længere er ekspedition) kl. ca. 16:55 for der er den flinke pakkepostmand ved at gøre klar til at hente pakkerne i postkiosken. Han modtager velvilligt vore pakker som han så slipper for at slæbe ud fra postkiosken hvis vi havde afleveret dem der. Fidusen består dog i, at han scanner pakkerne ind på/med hans håndholdtskanner og så er de officiet modtaget af Post Danmark.

Når der imidlertid er afløser på, skal der dog nogen overtagelse til at tage skanneren i anvendelse.

Så måske skulle du Søren prøve samme fremgangsmåde hvis I altså har et lokalt posthus med flinke postmænd ;-)

LarsQ.

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsQ:

LEDbutikken.dk:

Tja, indtil videre er det jo PostDKs eget problem. De kunne jo levere pakker om aftenen eller udvide deres postbutikker.

Ikke helt enig.

Når Post Danmark lukker posthuse og henviser os erhverskunder til postkiosker hvor vores daglige pakker skal slås om pladsen med vin og tobak, er det i høj grad mit problem. Pakker som afleveres i postkiosker skannes ikke ind før de ankommer til Taulov og det betyder, at fra du afleverer din pakke i postkiosken indtil den er skannet ind mange timer senere, er den i "ingenmandsland", så hvis den forsvinder fra sin plads på gulvet foran colakøleskabet i kiosken, giver det en masse administrativt bøvl, før en erstatning kan udbetales.

 

Jeg tror du har misforstået artiklen. Den handler om pakker, der hober sig op efter de har været forsøgt leveret til kunden. Derfor skriver jeg, at PostDK skulle levere om aftenen - dermed kunne de få mere plads til vores pakker :-).

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.....både og. Vi kan i hvert fald ikke være uenige om, at pladsen i postkioskerne er latterlig lille og om det er pakker den ene eller anden vej samt vin og tobak som fylder op, er i princippet lige gyldigt. Konklusionen er at Post Danmark sjofler deres kunder, både afsendere og modtagere.

LarsQ.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Og nu slås PostDanmark også om sikkerheden, idet tyvene låner mange pakker rundt omkring i landet til stor frustration for shopejerne..UFF....Angry

 

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsQ:

pladsen i postkioskerne er latterlig lille og om det er pakker den ene eller anden vej samt vin og tobak som fylder op, er i princippet lige gyldigt.

 

Enig. 

Fra 8240 Risskov
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En lille Post Danmark anekdote her til den søde juletid:

Den 2. juli i år afskaffede Post Danmark volumentillæget for privatpakker (uvist af hvilken grund dog kun for kunder uden erhvervsaftale). Det opdagede jeg ved en tilfældighed, for netop pga. volumentillægget (+ 65 kr.) brugte jeg på det tidspunkt ikke Post Danmark til at fragte mine varer (ironisk nok er det rummelige postkasser til post og til post & pakker, jeg sender).

Uden volumtillægget var Post Danmark pludselig konkurrencedygtige, og jeg besluttede mig til at benytte dem til at fragte de to postkassemodeller, som vejer under 20 kg.

Efter de første to dage brød personalet på mit lokale posthus sammen og bad mig finde et andet sted at levere mine store pakker, de havde ganske enkelt hverken plads eller kræfter til at tumle kasserne.

Jeg efterkom naturligvis henstillingen, selv om det betød en daglig posttur på 6 km i stedet for 600 meter.

Den 6. september fik jeg pludselig besked om at betale volumentillæg, det var uden varsel blevet genindført "over natten".

Jeg kontaktede Post Danmark og spurgte dem, hvad dette vægelsind og den manglende information dog skyldtes, og jeg fik dette fantastiske svar (copy-paste):

Kære Marianne Sølund

Tak for din henvendelse 
Du har ret i volumentillægget bortfaldt ved prisstigningen pr. 2.juli 2007.
Men det blev genindført torsdag den 6. september 2007

Begrundelsen var:
 "
Som følge af en harmonisering af priser på pakker ."

Volumentillæg betales for pakker der overskrider max. mål på 100 x 50 x50 cm. 
(max. vægt = 20 kg)

Så er 
 max. mål:

Længden 100 cm, bredde 50 cm og højde 50 cm
(max. vægt = 20 kg)

 

 Der er ikke sendt nogen meddelelse ud , men kuner er blevet rådgivet på posthuse og øvrige filialer, når de har skulle sende disse "store " pakker.

Svaret er underskrevet af en postfuldmægtig.

Hermed vil jeg så ønske alle frustrerede brugere af Post Danmarks fragtydelser en god jul og et godt nytår.

PS: Jeg har nu fået en erhvervsaftale med Post Danmark og har fra årsskiftet tænkt mig at opfordre kunderne til at få  postkasserne leveret på deres arbejdsplads eller hos den lokale grønthandler, da pakker til erhvervsadresser fragtes betydeligt billigere end pakker til privatadresser.

Mvh.

Marianne

 

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)