Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af ApS med større gæld end reelle aktiver

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Fürst & Aabye I/S Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har et spørgsmål.

Jeg er blevet tilbudt at overtage et ApS selskab. Det har en varelager til en værdi på 215.000 kr.

Der er imidlertidig gæld på 420.000 kr.

Den vil akkurat gå i nul hvis varelageret sælges. 

Hvordan vil det foregå hvis jeg skulle overtage? Skal en bank ind over og refinansiere det hele?

Ville jeg bare "overtage" gæld og varelager?

Hvordan skal man forholde sig til så stor en gæld i et selskab?

Venlig hilsen

Nicolaj

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46510
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du køber jo anparterne - til den pris du bliver enig med sælger om og om du selv kan finde de penge eller bank skal ind over, ved jeg ikke, men det kan jo være 5 kroner sådan som du beskriver det.

Hvorfor skulle du ville overtage et selskab med så stor gæld. Du kunne jo købe det samme lager for 215.000 kr og så starte fra frisk, men jeg er godt med på, at det er kunderne du så skal ha med over

Hvordan opstod den gæld - der er jo andre omk. end varen , så hvorfor skulle de næste salg ikke også give yderligere gæld. Det selskab vil jo, alt andet lig have negativ egenkapital, som du jo som ny ejer så skal baske med at få bragt op på det oprindelige, sikkert plus tal på 80.000 eller 50.000 kr mindst, fra lige nu - alt andet lig ud fra dine tal, munis 225.000 kr. Jeg synes aldrig du skal gå ind i det der, uden en revisor gennemlæser alle tal og rådgiver

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj,

Jeg vil nok anbefale dig at kontakte en advokat med erfaring på området, papirene skal være i orden ved en overdragelse eller ved salg på anden vis.

Jeg benytter selv Jacob Tøjner, det kan være at han også vil kunne hjælpe dig :)

Her er et link til hans kontakt oplysninger: http://www.ditselskab.dk/om-advokat-jacob-tojner

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)