Vi driver en konsulentvirksomhed indenfor IT branchen og sælger serviceydelser. For at vores kunder kan komme i kontakt med os, kan vi ikke ligefrem holde vores telefonnummer hemmeligt. Vi er en mindre virksomhed, der altid har rygende travlt - blot det i sig selv, at besvare kundekald kan til tider være en udfordring. For snart 1 1/2 år siden, nåede vi et punkt hvor vi fik så mange opkald fra sælgere/hjælpeorganisation/mobilselskaber/aviser/forsikringsselskaber mv. (både indland og udland), at det begyndte at blive en kraftig belastning for os. Den gentagne massive strøm af telefonopkald, som blot kunne afsluttes med "nej-tak", tog direkte tid fra betjening af vores egentlige kunder. Ved at tilfælde erfarede jeg (faktisk her på Amino), at der eksisterer en omstillingsservice: Firmafon (www.firmafon.dk), hvor kunder bliver mødt af voice-response-agitigt system ("tryk X for blabla ..."). Løsningen på vores problem var ret simpel: vi flyttede vores hovednummer (70-nummer) over på Firmafon og implementere en menustruktur som: "Tast 1 for køb, soørgsmål eller support ifm. med vores produkter" Hvor Tast 2 ender i en besked, om at foretage henvendelse pr. email. Med denne løsning, har vi opnået flg. fordele: Jeg el. min virksomhed har absolut ingen relation til Firmafon - det kunne være en hvilken som helst anden form for omstillingsservice (men den er prisbillig). dette er udelukkende ment som et venligt tip, til dem af Jer der måtte have nået samme irritationsniveau som vi havde nået. Håber nogen kan finde dét ligeså brugbart som os. - Henrik |
Har I tal på, hvor mange kontakter, I taber i tasteprocessen - altså folk som står af i stedet for at taste?
Venlig hilsen
Hans