Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En idé og lidt hjælp...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg står med en forretningsidé og er igang med at finde ud af, om det er en god idé at realisere. Derfor kunne jeg virkelig godt tænke mig lidt hjælp fra jer!

Ideen er en platform(website og senere også app), hvor man kan finde og booke aktiviteter, der er at lave på en feriedestination man vil rejse til. Hvis jeg skal beskrive det grafisk, i henhold til noget de fleste allerede har et forhold til, vil det minde om Momondo bare for aktiviteter.

Disse aktiviteter kunne f.eks. være: sport såsom cykelleje og vandring, fitness, adventure såsom bådture og dykning, sightseeing ture, forlystelsesparker, eller kunst såsom museum eller kunstudstillinger.

Jeg tænker at eksistensgrundlaget for ideén to-siddet:
     - Aktivitetsforretninger osv. vil kunne få mange flere kunder og global tilstedeværelse.
     - Rejsende vil meget lettere kunne finde og booke aktiviteter på deres ferie, i stedet for at bruge deres ferietid på at stresse rundt og finde/booke aktiviteterne. Derudover vil det i forbindelse med ratings også være muligt kun at finde gode aktivteter at lave, så ikke man spilder sin tid på aktiviteter der ikke lever op til ens forventninger.

Hvad tænker i om ideén?

Og så er jeg igang med at igangsætte spørgeskemaundersøgelser, for at finde ud af om der er grundlag for at gå videre med ideen - i den forbindelse vil jeg spørge om i kender noge gode rejsesider eller lignende, hvor jeg kan uploade et sådan spørgeskema?

Med venlig hilsen
Jacob :)

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 114
Fra  Inca Copenhagen I/S Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Lyder spændende. Dog virker det lidt som det tripadvisor giver mig i dag (men jeg tager måske fejl?).

Mvh
Henrik

Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Det er rigtigt nok, at idéen også kan sammenlignes med Tripadvisor. Dog synes jeg i højere grad at Tripadvisor er mere fokuseret på hoteller, fly og restauranter - men her er jeg muligvis galt på den? :)

Jeg tænker derfor at en platform udelukkende med aktiviteter, som nævnt ovenfor, ville være bedre. Det er i hvert fald min egen erfaring som rejsende, at det har været et problem at finde aktiviteter, eller irriterende at skulle gå rundt og booke dem.

Med venlig hilsen,
Jacob  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)