Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af ApS / Køb af bestående firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude Vi er 2 venner der overvejer at købe et bestående handelsfirma for 50.000 kr. som hidtil har været kørt som et enkeltmandsfirma. For de 50.000 kr får vi et varelager, tlf nr, goodwill, kundedatabase samt hjemmeside. Vi vil gerne ligge det i et nyt Aps, så ejerskabsforhold m.m er 100 % adskilt. Mit spørgsmål er følgende: - Kan man overføre hans Cvr nr og navn til det nystartede ApS - Kan noget af min partners andel ( 62500 kr ) ske via apportindskud? Han har idag en lager med diverse varer til en værdi af ca 30 - 40 tkr. - Mit indskud sker via mit holdingselskab - går ikke ud fra at der er nogen problemer med dette Er det ellers noget ( udfra disse begrænsede informationer ) jeg skal være opmærksom på? Håber der er nogen der har overblik over disse problemstillinger På forhånd tak God jul

Stifter og partner i www.boligudland.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Mhs. til CVR nummeret, så er hans CVR nummer tilknyttet ham, og det kan i således ikke få overført til anpartsselskabet. Her er i nødt til at få et helt nyt CVR nummer.
Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ok - det er noteret tak for svar er der andre der kan hjælpe mig med noget af det andet? På forhånd tak

Stifter og partner i www.boligudland.dk

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, han kan indskyde sin del af kapitalen ved apportindskud af varerne. Der skal laves en vurderingsberetning. Jeg kan stifte jeres selskabet ved apportindskud for kr. 2.500 incl moms.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan altid foretage apportindskud, men der skal så udarbejdes en vurderingsberegning, som siger god for aktivernes handelsværdi. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)