Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte sin virksomhed til udlandet?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad synes du om at flytte sin virksomhed til udlandet bla. pga. man måske slipper nemmere fra at betale meget i skat

Jeg synes det er forkert... Mit firma starter i DK, det vokser i DK, og det bliver i DK! Jeg er jo dansker;-)
Dog ville jeg da få produceret osv i lande hvor arbejdskraften er billigere.
 
Men hvis alle folk bare flyttede deres virksomheder til udlandet ville det vel svække danmarks økonomi?
 
Jeg kunne godt tænke mig at flytte til udlandet engang, komme ud og opleve verden, men kan man ikke stadig beholde ''hoved kontoret'' af firmaet i DK alligevel?
 
Jeg vil bare gerne høre jeres holdninger til at flytte sin virksomhed til udlandet?
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Og og og og....

Fordele og ulemper ved at ha virksomhed i Danmark kontra udlandet?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil enlig være fedt at vide hvad det er for noget du har tænkt dig at starte op. Der står jo bare design firma, det jo et vidt begreb. Er det tøj eller ?

Er det tøj branchen så kan jeg godt forstå dit første indlæg, da du nok ikke vil have ret mange chancer ved at beholde alt i Danmark, medmindre du har et koncept som holder 100%. Men samtidig så er dit indlæg også en smule modsigende.
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mk

Vil starte med a lave undertøj, senere også tøj, sko osv...;-)
 
Hvorfor er det modsigende??
 
Og hvorfor sku det ikke kunne la sig gøre at beholde mit firma i DK?
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kan jeg forstå at meget indenfor tøj insdustrien bliver lavet i indien og sådan steder, så det ville da være svært at konkurre på prisen. Men som jeg sagde det kan jo lade sig gøre hvis du har ideen :)

Syntes bare du lød enorm natinalistisk i starten af indlægget, men fladede så lidt ud med at "nå ja kan det gøres billigere i udlandet er det selvfølgleig okay" hvad så hvis hovedkontoret ville kunne gøres billigere i udlandet også ? ;)

Så vokser firmaet nok ikke i danmark mere, og det nationalistiske er fløjet sig en tur.

Ikke at der er noget forkert i det, de fleste vægter jo væksten i firmaet først :)
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er der forkert ved at flytte virksomheden til udlandet?

Hvis man har mulighed for det, og i øvrigt kan spare nogle penge, ser jeg ikke noget forkert i at flytte registreringen af virksomheden til udlandet. Du betaler jo stadig skat af den del af driften og indtjeningen, som foregår i Dk??
 
 

De bedste hilsener  /  Best regards

Mark Ceesay

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Mark var den til mig ? læs sidste linje igen hvis den var til mig.
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

mk - Nej den var til tråden...

Vi kan jo godt blive enige om at hvad der er sparet, er tjent

De bedste hilsener  /  Best regards

Mark Ceesay

Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

mk

Ved ikk hvad natinalistisk betyder, anyways...:)
 
Forstår godt din pointe... Jeg sad bare og tænkte lidt over det i går aftes..
 
Min menning er egentlig mest baseret på min tanke om, hvordan det ikke ville påvirke danmarks økonomi hvis folk flytter deres virksomheder til udlandet..
 
Hehe, tænker videre;-)
 
 
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis iværksættere mm. kan se en fordel af at flytte virksomheden til udlandet, og gjorde det i en sådan grad at det ville skade den danske økonomi, tror jeg Kristian Jensen og de andre inde på Christiansborg ville gøre det mere gunstigt, at have virksomhed i dk. Det ville sådan set skabe mere vækst over tiden og det igen, ville gavne vores lille samfund.
 
Også bare en lille tanke

De bedste hilsener  /  Best regards

Mark Ceesay

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)