Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte sin virksomhed til udlandet?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Dato: 2/17/2006 5:00:45 PM Forfatter: Mark Ceesay
Hvis iværksættere mm. kan se en fordel af at flytte virksomheden til udlandet, og gjorde det i en sådan grad at det ville skade den danske økonomi, tror jeg Kristian Jensen og de andre inde på Christiansborg ville gøre det mere gunstigt, at have virksomhed i dk. Det ville sådan set skabe mere vækst over tiden og det igen, ville gavne vores lille samfund.
Også bare en lille tanke


Jeg er sgu meget enig. Man skal selvfølgelig hjælpe sit land, men man skal heller ikke være idiot. Og i SPAMfigher er vi ved at være idioter. Vi lever under en mega skattepres, vi belastes af den højeste moms sats og den skal vi pålægge alle vores Europæiske kunder med tab af ordrer til følge og vi bliver konstant generet af forbrugerombudsmanden der ikke kan kende forskel på en PC og en brødrister.
Der skal ikke meget mere til før vi finder et andet sted at bo...

Dbh Martin
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror bare vi skal leve med at virksomheder flytter, og så bare dygtiggøre os på andre områder.

Jeg tror på et tidspunkt så vil næsten alt industri være væk i danmark, så skal vi jo finde på noget andet :)

Feks turisme der er jo over en milliard kinesere, mon ikke de på et tidspunkt når deres levestandart kommer lidt højre op, gerne vil på charterferie :)

Bare et eksempel :)

Vi er ihvertfal kommet vidre heroppe i Frederikshavn hvor jeg bor, og det efter nogle årtier hvor alt nærmest lukkede ned heroppe. Toldfri på færgerne, værft, fiskeri osv. Men vi er ikke flere arbejdsløse af den grund. Der så bare kommet andre ting til og nye ting vil komme i fremtiden.

Så jeg tror stadig på danmark nok skal komme sig ;)
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

dooh i har vel egentlig ret hihi ;)

Ka godt se det...

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan heller ikke se noget forkert i at flytte sin virksomhed til udlandet. Altså, man kan selvfølgelig sige at man er grisk, hvis man kun jagter en lav skat...

Jeg har personligt selv tænkt mig at rykke til Luxembourg, af den simple grund at jeg bedre kan konkurrere med andre virksomheder, da momsen er så lav dernede. Så det er udelukkendene pga. Konkurrence hensyn.

Når nu vi snakker om det danske samfund. Så må regeringen igang med at finde på tiltag for at lokke iværksættere og virksomheder til DK. Det er jo det Luxembourg har været ekstremt gode til, mange IT virksomheder har base dernede.

Noget helt andet er, jeg ved ikke hvor mange af jer der kan huske da Mærsk flyttede sin fond ud af DK ;) Der indså Nationalbanken at det ikke var så heldigt for Danmark, så de spærrede hans konti, indtil han fik fonden til Danmark igen...
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det ikke noget med at i Andorra der betaler man ikke skat og moms, var det ikke en ide at flytte der til :) (Det er en lille flække mellem spanien og frankrig, for dem som ikke kender det)

Har også hørt om lande som lokkede med 0 skat i en år række for at få firmaer trukket til. Tror de har gjordt det i Ungaren eller Rumænien eller sådan noget i den retning.
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Når i så flytter jeres virksomheder til udlandet flytter i så selv med?
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm.. Det er et ganske godt spørgsmål, umiddelbart ville jeg sige ja.. Afstanden til familien i Danmark er ikke specielt stor - Var faktisk i Luxembourg i Onsdags. Det er bare en pudsig oplevelse når man kommer ud fra en tankstation, og der står "Vat 3%" på ens bon :-)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/17/2006 5:05:28 PM Forfatter: Martin Thorborg [QUOTE]Dato: 2/17/2006 5:00:45 Jeg er sgu meget enig. Man skal selvfølgelig hjælpe sit land, men man skal heller ikke være idiot. Og i SPAMfigher er vi ved at være idioter. Vi lever under en mega skattepres, vi belastes af den højeste moms sats og den skal vi pålægge alle vores Europæiske kunder med tab af ordrer til følge og vi bliver konstant generet af forbrugerombudsmanden der ikke kan kende forskel på en PC og en brødrister. Der skal ikke meget mere til før vi finder et andet sted at bo... Dbh Martin

 
Martin, hvorfor opretter i ikke datterselskaber i andre lande for at komme uden om momsen?
 
 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/17/2006 6:18:15 PM Forfatter: Henrik Nielsen

Dato: 2/17/2006 5:05:28 PM Forfatter: Martin Thorborg [QUOTE]Dato: 2/17/2006 5:00:45 Jeg er sgu meget enig. Man skal selvfølgelig hjælpe sit land, men man skal heller ikke være idiot. Og i SPAMfigher er vi ved at være idioter. Vi lever under en mega skattepres, vi belastes af den højeste moms sats og den skal vi pålægge alle vores Europæiske kunder med tab af ordrer til følge og vi bliver konstant generet af forbrugerombudsmanden der ikke kan kende forskel på en PC og en brødrister. Der skal ikke meget mere til før vi finder et andet sted at bo... Dbh Martin

Martin, hvorfor opretter i ikke datterselskaber i andre lande for at komme uden om momsen?


Vores advokat og revisor kigger på de muligheder der er, så må vi se hvad de kommer op med.

Dbh Martin
Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
mk,

Din kommentar om at gøre Danmark til et turistland og destination for kinesere er faktisk allerede på vej. Jeg var til et arrangement hos Dansk Turistråd sidste år, hvor de havde den kinesiske ambassadør og en repræsentant for World Travel Organization som talere, og emnet på det segment var kinesere som chartergæster i Danmark og hvad der skal rettes til hvor. Ret fascinerende.
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)