Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konsulent på rejse - hvad tager man for det?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 7. Dec 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

jeg arbejder pt. som konsulent på timebasis for flere forskellige kunder. Næste år bliver jeg sendt til Langbortistan for en kunde i et par uger ad gangen. Kunden betaler naturligvis rejsen og den slags, men hvad skal jeg ellers tage for det? Som privat ansat er der jo nogle regler og lovpligtige diæter, men de er jo ikke meget bevendt som selvstændig - synes jeg...

Jeg overvejde lidt bare at fakturere for 10-12 timer om dagen. Jeg er jo ikke hjemme og kan løse opgaver for andre kunder.

Hvad gør i og hvad er rimeligt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja.....jeg ville tage en timeløn ganget med de timer, du ikke kan arbejde for andre.

 

/peter

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være svært at prissætte en periode man normalt ikke tilbyder. Det kender jeg kun alt for godt. Som tommelfingerregel ganger jeg timelønnen med 60 for en uge væk fra kontoret og hjemmet.

Vh Brian 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Freebooter:

Det kan være svært at prissætte en periode man normalt ikke tilbyder. Det kender jeg kun alt for godt. Som tommelfingerregel ganger jeg timelønnen med 60 for en uge væk fra kontoret og hjemmet.

 

60??? Nu véd jeg ikke, hvad din normale timesats er, men en faktor 60 lyder da helt vildt!!! Hvis du tager eksempelvis kr. 400,- i timen normalt, så bliver din rejse-timepris kr. 24.000,-? Hvor mange timer fakturerer du så?

Har jeg komplet misforstået dit indlæg?

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det sådan, at hvis timelønnen er 400kr, bliver 1 uge til 400*60timer = 24.000kr.

Fra Herlev
Tilmeldt 7. Dec 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input!

Det er jo også noget i den størrelsesorden jeg havde i tankerne - 60 timer om ugen bliver jo 12 timer om dagen (hvis man kun tæller hverdage). Men jeg havde egentlig og tænkt på også at fakturere for weekender hvor jeg er væk hjemmefra. Det kan godt være at jeg ikke laver noget, men familien og kontoret er jo på den anden side af jorden. Hmm...

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:
Jeg læser det sådan, at hvis timelønnen er 400kr, bliver 1 uge til 400*60timer = 24.000kr.
 

Sådan!

Vh Brian

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

pbtryk.dk:
Har jeg komplet misforstået dit indlæg?
 

Ja! Smile

Vh Brian 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Freebooter:

pbtryk.dk:
Har jeg komplet misforstået dit indlæg?
 

Ja! Smile

Vh Brian 

 

 

Så har jeg også misforstået det. Kan du ikke forklarer hvordan den så skal forståes? Hvis jeg beder dig rejse en uge til Holland, hvad koster det så for mig i løn?

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil så koste 60 timer gange den timeløn han normalt tager når han arbejder.

Altså en uges løn = 60*x, hvor x er den normale timeløn.

Endnu ikke iværksætter. Læser HA Almen på CBS, indtil ideen og modet kommer. Men så bliver jeg også selvstændig.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)