Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pixelstørrelse på avartar her på amino.dk?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken pixelstørrelse skal man egentlig gemme sit foto i, for at det har den rigtige størrelse til amino.dk? Jeg bruger p.t. et på 100 x 100 pixel, men jeg synes ikke at aspect ratio''en holder?

EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
45x45 pixels. Så den skulle gerne holde :)
Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Heh, sådan noget småt noget vil mit RAW-konverteringsprogram simpelthen ikke gå ned i. Men tak for info.
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har nu heller ikke noget at sige, den scalere det automatisk, så hvis du bare holder dig med samme antal pixels på hver side, så er den vinkel :)

Der hvor det kan have noget at sige er størrelsen i kb. Da dit orginale billede fylder lige så meget som det lille billede du ser på siden.

Men hvis amino har en grænse for hvor meget det må fylde og du holder dig indenfor det, så det enlig lige godt om dit billede er 45x45 pixels eller 1000x1000 pixels.
Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig et argument, men jeg bryder mig ikke om at lave noget halvgjort. Er visningsstørrelsen 45x45 pixel, så skal billedet også være 45x45 pixel. Jeg ved ikke hvor god en grafikmaskine der anvendes til nedskaleringen, og dermed kvaliteten af det der kommer ud af det. Desuden sparer jeg gerne på folks båndbredde ved at holde størrelsen nede. Nu er mit billede på 45x45 og af så god en kvalitet som det kan blive. Resten skyldes modellen.
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
haha det nogle ganske fine argumenter, som jeg 100% støtter op om

Edit: Altså de første argumenter. Du jo en ganske nydelig herre. Bare så der ikke kommer nogle misforståelser
Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

He he, hvad pokker, det er trods alt fredag og weekend. :-)

jeg har lige bemærket i min weblog at det faktisk er min egen båndbredde jeg sparer - billedet bliver hentet fra min server ved hver visning.
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)