Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online arbejde til 15 årig?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Mit navn er Mathias, jeg er 15 år gammel, og går lige nu i 9. klasse,
jeg tænkte på om det ville være muligt for mig at anskaffe mig et "job" online? :) 

Lidt om mig selv, og hvad jeg kan:

Jeg har i alderen 12-14 boet i Singapore i 2 år, hvor jeg udelukkende snakkede engelsk, dette har gjort mig super skarp i sproget, specielt det grammatiske, så at skrive engelske artikler er helt sikkert interessant! (måske også oversætte tekster, Dansk -> Engelsk og omvendt?)

Jeg ville bestemt heller ikke sige at mit dansk er dårligt, og jeg elsker at skrive, så igen, at skrive artikler på dansk er os noget jeg godt kunne være intrasseret i! :) 

Udover det, så er jeg generelt klar på alle mulige spændene udfordringer, og skriv endelig hvis i har noget jeg evt. kunne lave for jer! 

 

Hvad angår løn, er jeg igen åbent for tilbud, regner selvfølgelig ikke med at få en super løn, og en ordning med et bestemt antal penge pr artikel/ord ville passe mig fint! :) 

Mvh

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias 

Et godt råd ville være at få lavet en lille referenceside eller lignende, hvor folk kan se lidt cases du har lavet tidligere :-) 

Held og lykke! 

Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret Simon!

Det vil jeg helt sikkert få lavet, men mener du bare at det er nogle af de tekster jeg tidligere har skrevet der skal være på sitet? :)

Mvh

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias L:

Tusind tak for svaret Simon!

Det vil jeg helt sikkert få lavet, men mener du bare at det er nogle af de tekster jeg tidligere har skrevet der skal være på sitet? :)

Mvh

Ja, og eventuelt nogle faste priser - Hvis du vurderer disse vil være medvirkende til at sælge dig bedre. Husk at angiv hvordan man kommer i kontakt med dig. 

Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Børsting Sørensen :
Ja, og eventuelt nogle faste priser - Hvis du vurderer disse vil være medvirkende til at sælge dig bedre. Husk at angiv hvordan man kommer i kontakt med dig.

Yes, det vil jeg få lavet! Men angående priser - hvad tager man normalt som "amatør"? Betaler folk pr artikel eller antal ord? Og hvad er en fair pris? 

Tusind tak for de gode idéer, sætter virkelig pris på det! 

mvh

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du tager penge for det er du vel som udgangspunkt ikke amatør ;)

Altså det er meget forskellligt. Jeg ser alle typer fremgangsmåder indenfor tekstbranchen. Jeg vil mene at det letteste vil være hvis du angiver en pris pr. artikel eller tekst. Måske bør du overveje om du overhovedet skal tage en fast pris? Omfanget af en artikel på 500 ord kan vel varierer fra kunde til kunde. Blot en tanke.

Fra Århus C
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 17
Fra  Land & Dyr Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias
Ellers kan du jo også begynde at læse op på affiliate marketing :-) Eller adwords.. bare nogle supplement til tekstarbejde :-) Held og lykke

Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Land & Dyr:
Hej Mathias
Ellers kan du jo også begynde at læse op på affiliate marketing :-) Eller adwords.. bare nogle supplement til tekstarbejde :-) Held og lykke


Hej,

tusind tak for svaret, sætter virkelig pris på at du gider bruge din tid på at hjælpe mig! :) 

Jeg er faktisk igang med at sætte min egen hjemmeside op lige nu, og regner med at smide nogle reklamer på den (man kan ikke købe noget på hjemmesiden, så min eneste indkomst bliver reklamerne) det er, det du mener med adwords, ikke? Altså bare reklamer på et site? 

Igen, tusind tak for hjælpen! :) 

mvh

Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Børsting Sørensen :

Hvis du tager penge for det er du vel som udgangspunkt ikke amatør ;)

Altså det er meget forskellligt. Jeg ser alle typer fremgangsmåder indenfor tekstbranchen. Jeg vil mene at det letteste vil være hvis du angiver en pris pr. artikel eller tekst. Måske bør du overveje om du overhovedet skal tage en fast pris? Omfanget af en artikel på 500 ord kan vel varierer fra kunde til kunde. Blot en tanke.

Hej Simon, 

tusind tak for et fantastisk svar, endnu en gang! :) 

Jeg synes at det er utrolig svært at sætte en pris for mit arbejde, da jeg er bange for at jeg spørg efter en alt for høj løn, og på den måde mister en potentiel kunde. Nu ved jeg ikke om du kender yderligere til tekstbranchen, men lyder 0,10 - 0,20 pr ord som en fair pris? eller er det for højt / lavt? 

mvh 

Fra Viborg
Tilmeldt 16. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Er selv 15 år, og har læst op på affiliate marketing siden jeg lige var fyldt 14:) Jeg bruger ekstremt meget af min tid i hverdagen, på at blive klogere på emnet, men den type affiliate marketing jeg læser op på, er nok ikke den du kender til. Men det kan jeg selvfølgelig ikke vide.

Lad mig forklare lidt dybere:

Jeg ved ikke om du har hørt om Clickbank? Clickbank er en slags portal hvorpå folk kan smide deres online produkt op, og affiliates (som det hedder) kan så promoverer deres produkt, og få en provision for hver person der køber produktet igennem affiliatens link. Der er en del der kender til Clickbank, og bare for at nævne det, er der en masse andre sider som Clickbank, der er mindst lige så gode. Nogen enkelte er endda bedre, hvis du spørger mig:) I starten havde jeg vildt svært ved at forstå hvordan det hele hang sammen og brugte lang tid på bare at forstå det. Men mange mener det er for uoverskueligt at skulle sælge et produkt, der kræver at folk skal betale.. Lyder måske lidt underligt, men sådan er det. Der er derfor også noget der hedder Pay Per Lead, der går ud på du skal samle personers information ind til virksomheder. Lad os sige at der er en virksomhed der har brug for navn, email og telefon nummer. Hver gang en person udfylder sådan en fomular på de tre felter, bliver du også givet en provision. Denne slags affiliate marketing (det hedder normalt CPA, men for din skyld kalder vi det affiliate marketing) er jeg stor fan af, da man som sagt ikke skal hive kreditkortet op af lommen. Den provision du får vil selvfølgelig være mindre, medmindre du promoverer en side med mange felter, hvor der f.eks. også er adresse, by, land, etc. (Det kan også være sværere at skaffe flere leads, jo flere felter der er). En mindre provision får som regel skræmt folk væk, men det burde de ikke. For chancen for at du samler flere leads (undskyld på forhånd at jeg nok bruger nogen fremmedord, men et lead, er en person der udfylder den formular du promoverer) er jo betydeligt større. For ingen kreditkort er nødvendigt.

Som jeg skrev tidligere havde jeg meget svært ved at finde ud af hvordan det hele hang sammen, så vil med glæde gerne uddybe og hjælpe dig på vej!

Håber du kunne bruge det jeg skrev:)

Mvh. Søren

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)