Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparring - Gerne med teknisk knowhow omkring gps tracking

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Lendum Nær Hjørring
Tilmeldt 18. Dec 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter en venlig sjæl til sparring i forbindelse udvikling af prototype.

Ganske kort om emnet.

Gps tacker til bilen med tilhørende software - Ja jeg ved godt, at det er opfundet, og findes i 1000 variationer. Vi har dog en række punkter i selve softwaren, der endnu ikke er set på markedet.

Vi er 3 gamle venner, der arbejder med projektet.

Vi kan selv udvikle app, så det er ikke her vi har en hurdle. Ikke endnu ihvertfald.

Jeg er på udkig efter en god gps tracker til rimelige penge, men efter en uges søgning på mange websites samt udbud på Ali Baba, er jeg kun endt med flere spørgsmål end svar.

Jeg har spørgsmål i stil af.

Casing IP 44/65, hvad skal det være, for at sidde i bilens motorrum?

Hvor mange channels skal den have?

Hvilke stik typer skal den have for at blive koblet til bilens batteri - skal stadig være funktionel, når bilen er slukket, så cigarettænderen dur ikke.

Alt mulig teknisk omkring gps tracking - Gerne en der kan stille mig de spørgsmål, som jeg endnu ikke har stillet mig selv.

Jeg vil med tiden også spørge om referencer til trading i Kina - En god leverandør.

Jeg ved godt, at dette nok ikke er stedet for en masse tekniske spørgsmål. Omvendt er her en masse kompetencer, så jeg tager chancen.

Vores plan er, at lave en prototype sammen, og så må tiden vise, om vi skal starte salg selv, sælge ideen eller konstatere, at vi lavede et produkt, der ikke kan sælges, og vi blot blev erfaringerne rigere Geeked

Henvendelse til mig kan ske på

Tlf: 50709529 eller e-mail morten-cassoe@hotmail.com

Mvh.

Morten

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jyden-Morten:
Casing IP 44/65, hvad skal det være, for at sidde i bilens motorrum?

Det første ciffer angiver hvor tæt den er ifht. til støv og det andet i forhold til væsker, kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code  (det kunne du selv have fundet ud af ved at Google)

Ifht. hvorvidt den kan side i bilens motorrum kan du jo kigge på nogle af de ting der sider der i forvejen, og se hvor godt de er sikret og ...

Jyden-Morten:
Hvilke stik typer skal den have for at blive koblet til bilens batteri - skal stadig være funktionel, når bilen er slukket, så cigarettænderen dur ikke.

... så havde du også opdaget at batteriet har en milliard forskellige kabelsko ... Langt de fleste typer af fastmonterede ekstraudstyrs-dimser bliver koblet direkte på batteriet med en sikring:

Sikring: http://www.thansen.dk/product.asp?n=-497642816&pn=-1939736598

Eksempel på batterimontering: https://robrobinette.com/images/drl_battery.jpg

Jyden-Morten:
Hvor mange channels skal den have?

http://electronics.stackexchange.com/questions/11884/how-many-gps-channels-make-sense

Dette er dog ikke et spørgsmål du har behov for at stille ... du skal købe en OEM Gps som har et API du kan benytte dig af.

Jyden-Morten:
skal stadig være funktionel, når bilen er slukket

Hvad er din tanke når bilen har stået stille i 14 dage og GPS'en har drænet bilens batteri? Hvad er use-case for at den skal køre når bilen er slukket? Er du bange for at nogen stjæler bilen med et fejeblad?

 

Jyden-Morten:

Henvendelse til mig kan ske på

Tlf: 50709529 eller e-mail morten-cassoe@hotmail.com

Sorry ... jeg vil gerne hjælpe med spørgsmål på forumet, men i det øjeblik du giver mig dit telefonnummer eller en e-mail adresse bliver det til konsulent arbejde og så starter taxameteret. Jeg har været med til at udvikle en flådestyringløsning for en virksomhed med mere end 1000 enheder, så jeg har prøvet det her før, og har værdifuld erfaring jeg gerne vil dele. Enten generelt og offentligt her eller konkret imod betaling. Du er velkommen til at henvende dig hvis vil benytte dig af det, http://www.mikjaer-consulting.dk

Glædelig jul og held og lykke med projektet :-) 

Fra Lendum Nær Hjørring
Tilmeldt 18. Dec 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Tak for svar. Jeg beklager misforståelsen omkring IP. Jeg ved godt hvad det betyder, Spørgsmålet var mere omkring regler og behov.

Dit svar omkring bilen, der har stået stille i 14 dage - Ja det er jo netop derfor jeg stiller spørgsmål der er tekniske. 

Dit use-case spørgsmål forstår jeg ikke? Ej heller omkring fejeblad.

Det er ganske simpelt - Du skal gerne kunne se hvor bilen er altid. Hvorvidt det er er energi ansvarligt i forhold til bilens batteri. Ja det ved jeg så faktisk ikke. Her må kunne laves nogle beregninger i forhold til energi forbrug.

Tak for dine svar her. De er værdsatte. PT holder jeg mig fra at sætte et taxameter igang :) Jeg vil dog ikke udelukke, at der bliver brug for det, længere henne i forløbet.

Tak for linket. Kigger på det.

Mvh.

Morten

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jyden-Morten:
Dit use-case spørgsmål forstår jeg ikke?

https://da.wikipedia.org/wiki/Use_case

Jyden-Morten:
Ej heller omkring fejeblad.

Forventer du at bilen flytter sig uden at være startet?

Jyden-Morten:
Spørgsmålet var mere omkring regler og behov.

Du må ikke kompromittere bilens sikkerhed, dvs. det du installerer skal være sikkert i det omfang at det f.eks. ikke pludselig bryder i brand eller får bilens bremsere sætte ud el. lign. Så umiddelbart er hensynet til din hardware det reelle problem her - men umiddelbart vil jeg da gå efter den højest mulige ip rating.

Fra Lendum Nær Hjørring
Tilmeldt 18. Dec 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg har ingen forventninger om, at bilen flytter sig mens den er slukket. Det er dog stadig nødvendigt, at jeg ved, at den sender imens bilen står stille. Der er en grund til dette.

Jeg sidder og kigger på denne her. Den virker dog ret dyr. Jeg vil gerne længere ned i pris. Omvendt hellere betale lidt mere for kvalitet.

http://www.alibaba.com/product-detail/China-Top-1-GPS-tracker-JM01_60240726318.html?spm=a2700.7724857.29.30.2JoMRn&s=p

Selvfølgelig skal der aldrig gøres kompromis med sikkerhed i bilen.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jyden-Morten:
Nej, jeg har ingen forventninger om, at bilen flytter sig mens den er slukket. Det er dog stadig nødvendigt, at jeg ved, at den sender imens bilen står stille. Der er en grund til dette.

Og hvordan forventer du at jeg skal kunne give dig bare nogenlunde seriøs feedback når du tilsyneladende tilbageholder denne grund for mig?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jyden-Morten:

Den der enhed er for det første rigtig, rigtig, rigtig billig ... Hvis din forretningsmodel ikke kan bære enheder til 25$ stykket så tror jeg du skal genoverveje den :-)

Derudover har den cut-of-funktion ... hvordan vil du stå hvis dine kunders biler pludselig begynder at slukke på motorvejen? Har du nogen ide om hvordan en moderne bil er at styre uden bremsforstærker, servostyring, abs, tracktion control og generelt med en slukket computer?

Det vil altså sige at netop dén funktion gør at din gps pludselig er sikkerhedskritisk ... og så er jeg altså ret sikker på at du skal ud og have en typegodkendelse til den.

Fra Lendum Nær Hjørring
Tilmeldt 18. Dec 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har faktisk været en kæmpe hjælp Mikkel. 1000 tak for det.

En af grundene til, at jeg ikke vil ud med den sidste del, er selvsagt fordi, at denne grund gør, at vores slut produkt skiller sig ud fra hvad der ellers er på markedet. Du ved selve ideen. Den er jeg selvfølgelig ikke så glad for at skrive åbent her.

Kan du give en anbefaling på en gps? Eller er det her taxametret begynder at tælle?

Den skal gerne have en høj IP

Kan kobles til bilens batteri.

Skal ikke sætte en bils sikkerhed over styr - Nej jeg har ikke en teknisk baggrund, så er derfor jeg spørger.

Kan arbejde sammen med en app på en smart phone, som vi udvikler.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jyden-Morten:
Jeg sidder og kigger på denne her. Den virker dog ret dyr. Jeg vil gerne længere ned i pris.

Jeg har også tidligere arbejdet med flådestyring, og den tracker du linker til er en del billigere end dem vi brugte. Husk på at der er GSM/GPRS indbygget (det meste af en simpel mobiltelefon).

Det står dog ikke helt klart, og du selv kan ændre på settings. Den er sikkert programmeret til at levere koordinater til deres server, og så bruger du deres software. Det er ikke unormalt at man skal betale løbende abonnement på de kæledyrs/børne-trackere man kan få. Det du skal er jo at få trackeren til at levere koordinater til din egen server, så du kan gøre noget ved de data.

Fra Lendum Nær Hjørring
Tilmeldt 18. Dec 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Selve prisen er i første omgang ikke den vigtigste faktor for mig, så prøv at se bort fra den inden for rimelighed.

Nu er jeg novice i det her omkring teknik.

Tanken er heller ikke flådestyring i den app vi udvikler.

Find din bil hvis den er stjålet. Her kan jeg læse på Alibaba, at der er flere der bruger google map.

Alt det traditionelle som alle andre kan.

Eksempel er her.

http://www.gsmteknik.dk/gps-tracking/gps-tracker-batteri-kabelkit

http://www.bikegear.dk/164/gps_tracker_kob_lej/gps_tracker?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Lidt i stil af dem her.

Det vi så vil tilbyde, foruden alt det de kan er, at udnytte gps signalet til andre services via en app.

Både Carsten og Mikkel. I skal have et stort tak for jeres viden. Jeg får mere og mere information til at sortere min søgning. Et stort tak.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)