Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen foreløbig effekt af SEO

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ThomasHerman:
I den forbindelse vil jeg så også understrege, at hjemmesiden naturligvis ikke er fuldstændig færdig. Jeg har flere tilføjelser i støbeskeen - herunder henvisninger til de videnskabelige forsøg, som mit indhold bygger på. I kraft af kommentarene her i tråden tænker jeg forøvrigt, at jeg vil lave en underside for hver type olie, istedet for kun at have de to. 

Der er ca. 1.000 søgninger pr måned og en "mellem" konkurrence ifølge Googles Keyword planner.

De sites, der rangerer øverst har betydeligt mere indhold og flere indgående links end dit site har indtil nu.

Din idé om at bygge mere indhold ved at skrive om de forskellige undersider giver rigtig god mening.

Der er flere ting, som er værd at tjekke op på inden lancering af en ny hjemmeside. Du kan eventuelt hente inspiration til nogle af de tiltag i SEO tjeklisten før lancering af ny hjemmeside.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Emnet er relativt brugt, rimelig fin konkurrence hvad jeg kender til. Du kan sagtens få en fin placering, men forvent ikke, at det bare lige er om 2 uger ;)

2) Din forsideartikel/keyword-landingpage er meget kort (gerne 1000-1500 ord)

3) Du har 3 <h1> tags på din forside, der må kun være 1 pr. side, resten bør være h2, h3 osv

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

ThomasHerman:
I den forbindelse vil jeg så også understrege, at hjemmesiden naturligvis ikke er fuldstændig færdig. Jeg har flere tilføjelser i støbeskeen - herunder henvisninger til de videnskabelige forsøg, som mit indhold bygger på. I kraft af kommentarene her i tråden tænker jeg forøvrigt, at jeg vil lave en underside for hver type olie, istedet for kun at have de to. 

Der er ca. 1.000 søgninger pr måned og en "mellem" konkurrence ifølge Googles Keyword planner.

De sites, der rangerer øverst har betydeligt mere indhold og flere indgående links end dit site har indtil nu.

Jeg har ellers fået det indtryk, at konkurrencen som man kan se i keyword planner, ikke er et udtryk for "ranking konkurrencen", men har noget at gøre med hvor mange virksomheder der annoncerer inde for emnet? 

Mht. de øverste sider havde jeg heller ikke regnet med at slå dem endnu. Men det er den mindst konkurrenceprægede niche jeg indtil videre er kommet på - derfor kastede jeg mig over den. 

 

Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hansen:

1) Emnet er relativt brugt, rimelig fin konkurrence hvad jeg kender til. Du kan sagtens få en fin placering, men forvent ikke, at det bare lige er om 2 uger ;)

2) Din forsideartikel/keyword-landingpage er meget kort (gerne 1000-1500 ord)

3) Du har 3 <h1> tags på din forside, der må kun være 1 pr. side, resten bør være h2, h3 osv

1. Vil du ikke være venlig at specificere hvad du bedømmer konkurrencen udfra? Med min beskedne viden betragtede jeg dette som relativt lav konkurrence. 

2. Det er modtaget.

3. Det kan jeg ikke forstå, så vidt jeg kan se er det 1xh1 og 2xh2 

Tak igen :)

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ThomasHerman:
Jeg har ellers fået det indtryk, at konkurrencen som man kan se i keyword planner, ikke er et udtryk for "ranking konkurrencen", men har noget at gøre med hvor mange virksomheder der annoncerer inde for emnet? 

Der er ca. 143.000 søgeresultater på søgningen på dit primære søgeord til forsiden.

Man kan lidt firkantet sige, at konkurrencen vedrørende annoncering som regel afspejler søgeordets generelle "popularitet" og omfanget af interesse for gode placeringer på emnet.

Konkurrencen er hård nok til, at der skal en god indsats til, for at komme på side 1 ud af 143.000 søgeresultater.  :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon har helt ret. Der er 3 H1 headings.

Her er et screandump med et udsnit af din forsides kildekode:

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ThomasHerman:

Simon Hansen:

1) Emnet er relativt brugt, rimelig fin konkurrence hvad jeg kender til. Du kan sagtens få en fin placering, men forvent ikke, at det bare lige er om 2 uger ;)

2) Din forsideartikel/keyword-landingpage er meget kort (gerne 1000-1500 ord)

3) Du har 3 <h1> tags på din forside, der må kun være 1 pr. side, resten bør være h2, h3 osv

1. Vil du ikke være venlig at specificere hvad du bedømmer konkurrencen udfra? Med min beskedne viden betragtede jeg dette som relativt lav konkurrence. 

2. Det er modtaget.

3. Det kan jeg ikke forstå, så vidt jeg kan se er det 1xh1 og 2xh2 

Tak igen :)

1) Jeg kigger hurtigt på nogle af dine konkurrenter. Eksempelvis: http://medicinskcannabisforeningdanmark.dk/ (som ligger omkring nr. 5 - altså er 4 sider bedre end dette).

Ligeledes er konkurrencen på "mellem" ensbetydende med, at nogle vil betale penge for at ligge nr. 1 (som reklame), ergo vil nogen også betale tid eller penge for at ligge nr. 1 normalt. I og med at ikke ret mange webshops der sælger CBD olie og lignende ligger nr. 1, antager jeg at konkurrencen fra andre sider er rimeligt hård.

Kigger man på 1. pladsens linkprofil, er jeg dog ikke just personligt imponeret. Så der er klart muligheder, handler bare om at du er klar på at det godt kan tage 3, 6, 14 eller 32 måneder alt efter dine nuværende (og senere forbedrede) evner, held osv.

3) Sådan ser SeoQuake (fint lille Google Chrome plugin) ikke på det. For forsiden (problemet er det samme, på de 2 andre): 

  • <H1>: Cannabis olie
  • <H1>: Cannabis olie – generel information
  • <H1>: Hvad er Cannabis olie?

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ellers også fået det indtryk, at antallet af søgeresultater heller ikke var et udtryk for konkurrencen. Men det er vel som med keyword planner, ikke 1:1, men det afspejler det aligevel. 

 

Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hansen:

1) Jeg kigger hurtigt på nogle af dine konkurrenter. Eksempelvis: http://medicinskcannabisforeningdanmark.dk/ (som ligger omkring nr. 5 - altså er 4 sider bedre end dette).

Ligeledes er konkurrencen på "mellem" ensbetydende med, at nogle vil betale penge for at ligge nr. 1 (som reklame), ergo vil nogen også betale tid eller penge for at ligge nr. 1 normalt. I og med at ikke ret mange webshops der sælger CBD olie og lignende ligger nr. 1, antager jeg at konkurrencen fra andre sider er rimeligt hård.

Kigger man på 1. pladsens linkprofil, er jeg dog ikke just personligt imponeret. Så der er klart muligheder, handler bare om at du er klar på at det godt kan tage 3, 6, 14 eller 32 måneder alt efter dine nuværende (og senere forbedrede) evner, held osv.

3) Sådan ser SeoQuake (fint lille Google Chrome plugin) ikke på det. For forsiden (problemet er det samme, på de 2 andre): 

  • <H1>: Cannabis olie
  • <H1>: Cannabis olie – generel information
  • <H1>: Hvad er Cannabis olie?

Finder du ikke også en pdf fil og artikler på side 1? Og er det ikke et udtryk for lav konkurrence?

Med hensyn til overskrifterne er det bare mig, som er helt forvirret. Jeg troede det først "talte" i brødteksten... 

Tak igen :)

 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

På søgningen "cannabis olie" får jeg følgende resultat som nr. 1:

http://medical-marijuana-shop.dk/produkter/17-hamp-amp-cannabis-olie/

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)