Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apps

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Netværk.

I kender sikkert det at få en god ide, men hvor går man hen.

Jeg er i en situation hvor jeg har fundet en tid optimerings mulighed for restauranter.

Den skal udformes som en App.

Mine spørgsmål går ud på:

1: Hvordan sikrer jeg min ide, når jeg går ud til andre?

2: Hvordan navigerer man i skoven af professionelle og amatør programører?

3: Hvem kunne i anbefale at lufte ideen for?

3: Hvordan kan man forvente at få i procenter hvis man f.eks bare overlader ideen?

På forhånd tak.

Thomas Lægaard

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Thomas

Thomasl Lægaard:
1: Hvordan sikrer jeg min ide, når jeg går ud til andre?

Det gør du ikke, og du skal ikke være så nervøs her. Din største risiko er ikke at der er nogle der "stjæler" din idé, det er at du får udviklet noget som ingen vil gide bruge (eller stjæle), og den dag din idé får succes, kan du være helt sikker på at den vil blive "stjålet" anyway.

Du kan selvfølgelig prøve at bede dine samarbejdspartnere om at skrive på en NDA, men her er det min erfaring at dygtige udviklere ikke vil skrive på sådan en, det låser deres muligheder fremadrettet og de kan sagtens finde opgaver andre steder.

Dem du mange gange får til at underskrive en sådan, er ofte dem der er desperate efter at få flere opgaver, og måske er det ikke lige dem du helst vil arbejde sammen med.

Thomasl Lægaard:
2: Hvordan navigerer man i skoven af professionelle og amatør programører?

Yes, den er vanskelig, specielt hvis du ikke har erfaring fra denne verden i forvejen. Du kan selvfølgelig godt slå opgaven op på Amino-Freelancer, men det kan være mere end almindeligt svært at navigerer i mellem de tilbud man får, specielt som lægmand. 

Her er det min anbefaling (og det er jo nok ikke så overraskende da det er det jeg sælger Wink) - at du finder en der er uafhængig og som har kendskab til dette område og får ham til at hjælpe dig.

Her skal du være meget klar på at du ikke blot får "hooket" op med en der forsøger at sælge dig hans løsning, for så kommer du jo ikke videre.

Jeg vil som sagt gerne hjælpe dig, men det kan også være at du har en i dit eget netværk som kan hjælpe dig her.

Thomasl Lægaard:
3: Hvordan kan man forvente at få i procenter hvis man f.eks bare overlader ideen?

0 %

Ideer er ikke i sig selv noget værd, og vi får allesammen løbende gode ideer. Værdien kommer først når man begynder at eksekverer på ideen

Håber det hjalp lidt

//Morten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)