Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelsesvarsel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

"OPSIGELSESVARSEL I opsigelsessager er der mange spilleregler der skal overholdes, ikke mindst opsigelsesgrund og opsigelsesvarsel. For X-studerende har man i de første tre måneders ansættelse, et opsigelsesvarsel på 14 dage, for begge parters vedkommende. Derefter har man 1 måneds opsigelse til udgangen af en måned. Det betyder at man f.eks. skal opsiges den sidste i måneden til fratrædelse med udgangen af den efterfølgende måned, og også her gælder det for begge parter.
Opsigelse, hvad enten det er dig der siger op eller det er arbejdsgiver der siger dig op, skal altid ske skriftligt, med dato for opsigelsen og underskrift for at den er modtaget enten af dig eller af arbejdsgiveren. Bemærk her, at det man skriver under på er ikke at man godkender selve opsigelsesgrunden, blot at man har modtaget den. Så selv om man ikke kan anerkende opsigelsesgrunden, kan man godt skrive under på at man har modtaget brevet. Hvis du er i tvivl kan du kontakte din tillidsrepræsentant, eller den lokale fagforening som du er tilknyttet"

Nogen der vil være sød at skære det der ud i pap. Jeg forstår ikke hvad de mener med 14 dages varsel OGSÅ 1 månedsopsigelse til udgangen af en måned. Kan godt være det er mig der er idiot, men som en uerfaren person der ikke er inde i "regler og love" som sådan, er det her ikke lige et sprog jeg snakker til hverdag.

Tænkte at amino var det rette sted at spørge, da folk har med sådanne regler at gøre og har styr på deres ting.

Sagen er den at jeg er startet på et studie da jeg ikke har vidst hvad jeg ville. Så jeg tænkte det var bedre at prøve noget, også lære mig selv bedre at kende på vejen. Det er så præcist det som er sket, jeg har lært mine styrker og svagheder bedre at kende, og er 100% sikker på at det ikke er i denne her retning jeg skal gå. Så jeg vil gerne tage en anden uddannelse. Lige pt. er jeg  så i en praktikperiode på 5 måneder, hvor jeg startede den 1. December og nu er der juleferie, men det var kun i slutningen af December, hvor chefen var taget på ferie at jeg tog beslutningen inde i mig selv, om at ville sige op, da jeg har en fin plan B, med noget andet arbejde, indtil jeg kan starte uddannelse igen. - Nu skal jeg så bare lige forstå de her regler bedst muligt, da jeg bor ude og økonomisk skal have tingene til at passe sammen. Det er lidt svært at fortælle min anden arbejdsgiver hvor mange timer jeg kan tage, når jeg ikke 100% forstår det med 14 dages varsel og 1 månedsopsigelse.

På forhånd tak for det/de behjælpelige svar der kommer.

Mvh Jzong.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

de første 3 mdr er varsel 14 dage

Derefter - er varslet 30 dage til udgangen af en måned = ligegyldigt hvornår man opsiger, så vil det altid være til udgangen af måneden efter i princippet, og derfor opsiger man ofte inden den 31 i en måned for at folk slutter med udgangen af måneden efter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Glædelig jul og trist at pædagog studiet ikke var noget for dig alligevel.

Det er ganske simpelt indefor de første 3 måneder kan du sige op med 14 dages varsel. Det med måneden havde kun været tilfældet hvis du var mere end 3 måneder inde i din praktikperiode.

Tilmeldt 25. Dec 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Så når jeg starter igen den 4. Januar, så betyder det at jeg kan gå den 18. Januar (4 + 14 = 18)? -  Igen pointen er lidt at jeg slet ikke er inde i grundessensen i hvad der menes med "varsel" men svarene jeg får lægger op til at jeg ved det. Så somsagt lyder jeg måske som en idiot da jeg ikke ved det. Men jeg har ingen erfaring med de her begreber overhovedet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ja når du siger op kan du slutte 14 dage efter. Det kan også være de siger OK til at du slutter med det samme. Tal med dem

jh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Dec 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for de hurtige svar John, og Sunbao :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)