Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabet - er revisor nødvendig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har hele tiden været min mening at jeg skulle sørge for regnskabet selv, men bliver ærligt mere og mere usikker og er bange for jeg kan gøre noget galt med alle mine spørgsmål.

Hvad mener I, er det enkelt nok at jeg selv klarer det eller har jeg behov for en revisor?

Jeg har et økonomisystem, som jeg ikke har fået sat igang endnu (ikke lige så smart). Dog skriver jeg ned løbende når jeg har en indgående og en udgående fakturaer. På den måde har jeg kunne holde øje med f.eks. momsregnskabet.

Kontoplan har jeg klar i excel ark og skal egentlig mere eller mindre BARE have den ind i økonomisystemet. Men er faktisk bange for jeg gør det alt for kompliceret for mig selv.

Ja undskyld mit indlæg her, men er lidt forvirret og nok noget jule stresset kan jeg mærke.

 

Mange hilsner Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit råd, er at lade vær med at bruge så meget energi på det, og lad en anden styre det for dig. De penge er jeg overbevist om er givet godt ud. 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det er ikke synderligt complekst at lave et regnskab når man ved hvordan. Men hvis man er lidt i tvivl så kommer det meget hurtigt til at tage meget lang tid. Og så er det jo en afvegning.

Men i udgangspunktet, hvis man har råd så syntes jeg man skal overlade det til revisoren.

 

Peder 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg synes, at du virker en del usikker, og jeg vil da anbefale dig at lade en revisor/rådgiver(måske kun

i en overgangsfase)klar dit bogholderi/regnskab.

 

/peter

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens lave et ukompliceret regnskab selv.

Men der er jo så meget man sagtens kan lave selv. Så her op til jul kan du jo vælge at være god ved dig selv og overlade det til en professionel bogholder eller revisor. Husk at få en pris på forhånd.

Næste år (startende med indtastninger fra 1.1.2008) kan du evt. vælge at gøre det selv - skrive af efter 2007-regnskabet bare med andre poster.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, det er jo slet ikke så svært selv at sætte op. Som du selv siger, skal du bare lige sætte det hele sammen. Derefter kunne du jo få en revisor til at gennemgå det sammen med dig, og fjerne eventuelle tvivlsspørgsmål.

Ellers skal du gøre op med dig selv, om du gider lave regnskaber. Kan du f.eks. tjene flere penge i virksomheden på det antal timer du ellers skulle have brugt på regnskabet, kontra hvad det koster at få en revisor til, er dette jo vejen frem - da du så får lavet regnskabet af en der er god til det, og du selv kan koncentrer dig om det du selv er god til, og også synes er sjovere :-) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)