Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. regnskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget simpelt spørgsmål....

 Jeg har stiftet mit firma for et lille halvt års tid siden. Det er personejet, og jeg har tjent omrkign 20.000 kroner, med udgifter næsten svarende til det.

 Nu bliver jeg lidt i tvivl om, hvornår jeg skal tastselv'e på skat. Kommer der engang i det nye år, hvor jeg får besked på det?

Og når det er personejet, skal jeg så gøre det via min virksomhedstastselv, eller bliver det over min personlige?

 Mvh RUne

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal indtaste det inden 30/6 2008. - og det skal gøres på din personlige tastselv. Det skal påføres ifm. udfyldelse af din personlige selvangivelse (udvidet selvangivelse).

Mvh. Karsten

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Først slal du lave et regnskab. Derefter kan du fra engang i begyndelsen af marts indtaste den på tastselv.skat.dk. Ved at gøre det i god tid får du mulighed for at høre Skat's beregning af evt. restskat så tidligt at du kan nå at indbetale den før 1.7.2008 uden tillæg. Ikke fordi det nu lyder som om du vil få restskat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du får faktisk automatisk en årsopgørelse i din skattemappe, når du har indtastet tallene.

 

/peter

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

... når du har indtastet tallene .. eller fire måneder efter.

 

Hvis computeren 'synes' dine tal lyder ok, så kommer årsopgørelsen straks. Selv tillod jeg mig sidst at flytte renteindtægter indrapporteret af banken som vedrørende firmaet, men af skat på oplysningssedlen lagt sammen med private renter .. Jeg tillod mig at flytte disse renter tilbage hvor de hørte hjemme - på firmaet. Det åbnede automatisk en mulighed for at indtaste en kommentar (smart!) men altså en rum tid før denne kommentar nåede et menneskeligt øje og blev godkendt.

Derfor: Jo tidligere du indtaster selvangivelsen, desto større chance er der for at få årsopgørelsen så man kan nå at indbetale evt. restskat inden fristen for procenttillæg. Penge at spare hvis der er restskat!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)