Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pixels på speed - Photoshop

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/19/2006 12:24:07 PM Forfatter: Benny Thaibert / bit2b.dk
Der er flere ting der virker lidt underligt. I dine anmeldelser er der har en karakter fra 1 til 8 ud fra produkterne - vil man se mere skal man åbne en ny side i PDF. Hvorfor det?
Det skyldes at publikationerne oprindeligt er lavet til printmedier. Fordelen med pdf er at brugere uden problemer kan printe det ud idet det er bygget til A4, ikke skærmstørrelser.

Øj, der trådte lige på en af mine kæpheste! (hvis man da kan sige det...)
 
PDF er fremragende til ting der SKAL trykkes, men de er elendige på en skærm. Det lyder for mig som om, at den eneste grund til at du præsentere dem i PDF-format er, at det var det format de havde i forvejen. Dine kunder skal altså leve med formatet fordi du ikke kan finde tiden til at præsentere dem i et mere KUNDE-venligt format?
 
Jeg ved det, det er at sætte tingene lidt på spidsen. Men ikke desto mindre giver det mig en dårlig oplevelse at skulle vente på overførsel af pdf-fil og derefter fjumre rundt i et tospaltet format, der er svært at overskue på skærmen. Hvad der i stedet ville begejstre mig var, at jeg kunne læse det i en brugervenligt  format på skærmen og derefter have mulighed for at hente en PDF-fil lige klar til en udskrift i et læsevenligt og flot layout.
 
Din ide er ikke ny, og populariteten vil meget afhænge af hvor god du er. Deke McLellan har sin HELT egen stil (jeg er vild med den!) og fyren fra cartoonsmart.com giver gode tips og tricks. Men derudover har jeg set et hav af andre, der er forsvundet fra min hukommelse øjeblikket efter at jeg havde set en enkelt tutorial!
 
- et helt andet spørgsmål er, om markedet er stort nok til en dansk-sproget sted? Photoshop har ikke længere den store udbredelse blandt amatører, de bruger i stedet de produkter der følger med kameraet. Og de professionelle vil nok finde andre veje til efteruddannelse. Med hensyn til de andre produkter i Adobe CS er der vel stort set intet amatør-marked at komme i nærheden af - nåh ja, lige bortset fra Adobe Flash selvfølgelig... 
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tja, jeg kiggede på Grafisk Sammensurium på dit site, og den er da ikke gratis så vidt jeg kan se...
 
mvh Carsten
 
Okay-da, aminoer får 50% på Grafisk Sammensurium - skriv dit amino brugernavn i kommentarfeltet eller i en bestillingsmail.
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Din ide er ikke ny, og populariteten vil meget afhænge af hvor god du er. Deke McLellan har sin HELT egen stil (jeg er vild med den!) og fyren fra cartoonsmart.com giver gode tips og tricks. Men derudover har jeg set et hav af andre, der er forsvundet fra min hukommelse øjeblikket efter at jeg havde set en enkelt tutorial!

Det har han helt sikkert, men det er ikke alle der synes, det er sjovt at skulle tygge 3-4 min. med omveje igennem for at få noget at vide, der kan fortælles på 30 sek.
 
- et helt andet spørgsmål er, om markedet er stort nok til en dansk-sproget sted?
 
Det er det der screenes på. Marked på 6 mio. danskere - mod totaltraining med engelsksproget verdensmarked...-så nu må vi se hvor stor den umiddelbare interesse er!
 
Jeg ved godt, at CMS kan være meget styrende. Kan du ikke arbejde med designelementer som er helt hvide i sammenføjningerne? På den måde kan du undgå noget af det meget "kasseagtige" design.
 
Rigtig god idé, men knapperne vil altid være firkanter i denne cms løsning. Og den er meget kasseagtig. Jeg har prøvet at slukke skærmen og vente 5 min., derefter tænde igen, men den bliver ved med at være kasseagtig. Men efter et par fadbamser ser den ikke så kantet ud  
 
Jeg glæder mig til din næste film - med en bedre mikrofon, kan du måske blive indstillet til en Robert :-).
 
Tak for det, og ja - noget bedre lyd ville være et hit. Men det skal jeg lige sætte mig ind i det der med lyd (tid tid tid)
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)