Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk dansker - køb af lejlighed i DK

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa !

Går I overvejelser om at købe en lejlighed i DK.

Skal bruges til når jeg er på besøg i dk samt evt. udlejning.

Jeg er ikke skattepligtig i DK pt.

Mit spørgsmål går på om det er bedste at købe lejlighed i mit eget navn eller om mit danske selskab kan købe lejlighed ?

Nogen som har erfaring og lidt rådgivning ved hånden ?

Mvh, Kundez

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fat i en revisor. I forhold til at købe privat - Som minimum, hvad vil det betyde for din skat - at du ejer bolig - i forhold til selskab - ganske dyrt f.eks at stille til rådighed for hovedaktionær. Du skal derfor ha det gennemgået meget nøje ud fra det helt konkrete forhold

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nok lidt begrænset i udvalget af lejligheder, da langt de fleste lejligheder er omfattet af bopælspligt.

Måske et sommerhus er et bedre valg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:
Måske et sommerhus er et bedre valg?
som jo så vel som udgangpunkt kræver DK borgerskab - og generelt ikke må helårsbruges og også vel give ?? med hensyn til evt dansk beskatning - mener stadigt den skal rundt om revisor for konkret vurdering

vh JohnH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Trådstarter ville bruge lejligheden under besøg i DK, det er vel ikke helårsudnyttelse?

Et sommerhus må benyttes til kortvarige ophold i vinterhalvåret, hvilket vel er præcist hvad Trådstarter ønsker.

Både sommerhus og lejlighed kræver som udgangspunkt dansk statsborgerskab.. udlændinge kan som udgangspunkt ikke erhverve fast ejendom i DK, Det var dog min opfattelse at Trådstarter var dansk statsborger eller havde anden dansk relation

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:
Trådstarter ville bruge lejligheden under besøg i DK, det er vel ikke helårsudnyttelse?
jeg mener han skrive - under besøg i danmark OG udlejning resten af tiden.- Forestiller mig det er del af finansiering - så det skal være noget der ligner heltids udlejning

Er udlejningsdelen ikke en væsentlig sag eller noget der dækkes af evt sommerudlejning, så er sommerhus bestemt en mulighed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg husker kan udlejning ikke rigtigt betale sig som udlandsdansker. Der er vist noget med at du bliver beskattet efter din totale indkomst, dvs. hvis du eks. tjener 800.000 kr. i udlandet, og du tjener 50.000 kr. på din udlejningsejendom i DK, så bliver din danske skatteprocent beregnet ud fra en indkomst 850.000 kr. - hvilket jo betyder at du betaler en meget høj skatteprocent af de 50.000 kr. du tjener i DK (de 800.000 kr. i dette eksempel betaler du naturligvis ikke skat af i DK).

Jeg har haft en dansk kollega her i USA som udlejede sin lejlighed i DK, og det var vist begrænset hvad han tjente på det efter skat. Mener faktisk at han endte med at sælge den.

Men som John skriver, snak med en revisor. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)