Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til dinero. Køb EU - salg DK

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 78
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Først og fremmest.... Jeg er en *dumrian hvad angår regnskab, så bær over med mig og brug ikke forkortelse eller debet, kredit osv.. :)

Jeg skal per. 1 feb til at sætte ind i Dinero. Jeg køber de fleste af mine varer fra England og faktura er også uden moms.

Hvad er det så jeg skal gøre i Dinero?

1. Indsætte faktura som EU-køb?

2. Så skal man selv indsætte (udregne) dansk moms af beløbet? (Hvordan)

3. Den moms jeg selv indsætter, bliver vel fratrukket den moms jeg skal betale?

*Til jer der bekymrende læser dette... Så snart jeg bare kan aflevere alle faktura, kvitteringer osv. til en revisor, så gør jeg det. ;-)

Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du køber varer fra feks England, så vælger du EU-erhvervelse varer, mener jeg den hedder. Så regner Dinero selv hele moms-regnskabet ud for dig. Så punkt 2 og 3 skal du ikke selv regne ud :)

Du skal bare huske at når du indtaster firmaet fra England, at du også får valgt England som adresse. Ellers vælger den automatisk Danmark og laver fejl i moms regnskabet.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Hejsa

Først og fremmest.... Jeg er en *dumrian hvad angår regnskab, så bær over med mig og brug ikke forkortelse eller debet, kredit osv.. :)

Jeg skal per. 1 feb til at sætte ind i Dinero. Jeg køber de fleste af mine varer fra England og faktura er også uden moms.

Hvad er det så jeg skal gøre i Dinero?

1. Indsætte faktura som EU-køb?

2. Så skal man selv indsætte (udregne) dansk moms af beløbet? (Hvordan)

3. Den moms jeg selv indsætter, bliver vel fratrukket den moms jeg skal betale?

*Til jer der bekymrende læser dette... Så snart jeg bare kan aflevere alle faktura, kvitteringer osv. til en revisor, så gør jeg det. ;-)

1 ja bogføre faktura som EU køb - enten vare eller ydelse - gætter på vare her - forudsat du er momsregistreret

2 - nej - programmet udregner importmoms vare eller ydelse - som 25% af prisen inkl. fragt som importmoms under salgsmoms og samme beløb, forudsat købet er til en momspligtig aktivitet - under købsmoms. (er det ikke til momspligtig aktivitet kan du ikke bruge kontoen) Det koster således ikke dig noget men skal indberettes korrekt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

3 der er ikke moms at betale når du bruger den konto og det hele er til momspligtig aktivitet

---------

Du skal så selv lægge salgsmoms på ved salget, ved at fakturere og bruge en konto med salgsmoms

God idé at knytte en online økonmiperson på dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske jeg kan få et hurtigt svar her. Det er lidt i samme boldgade. 

Jeg har købt nogle visitkort hos vistaprint og det er jo et Hollandsk firma. Jeg har fået en faktura uden moms på, men når jeg vil bogfører købet i Dinero, står der i rubrikken "beløb inkl. moms".  

SO? skriver jeg bare beløbet ex moms. Jeg har angivet at det er en varer købt i EU. Rubrik A, tror jeg nok den hedder. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vistaprint - troede jeg var dansk momsregistrerede og så ville der være moms på - så det kan de jo ikke være. De må være hollandsk registrerede og så er det at bogføre på konto for varekøb fra EU som er i princip uden moms med beløbet, men hvor importmoms så korrekt bogføres

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)