Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man købe sin egen private computer til firmaet og derefter selv på pengene skattefrit?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Fra  suplab.dk Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

En partner og jeg driver en konsulent virksomhed. For at kunne lave vores arbejde skal vi bruge computer og telefon, og pt bruger vi vores egen private. Må vi godt købe vores private computere og mobiler, så de er i firmaet og derefter få pengene som hvis vi solgte det videre normalt? 

VH 

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - MEN det skal ske til regulær markedspris = i skal finde noget tilsvarende i DBA eller andre steder - for at sikre I ikke tager en for høj pris. MAX markedspris - absolut ikke over - - solgt ind på alm faktura uden moms. Maskinerne er så firmaets og skal købes ud ved f.eks. lukning

Samme med telefon - men det udløser for jeg begge skat af fri telefon mede 2.700 kr per år lagt på indtægten, hvis I har telefonen med hjem bare en gang http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html  - det udløses ved enten køb af telefon, abonnement - eller begge dele, så gør man det skal man ha begge dele med. OM det betaler sig afhænger af abonnements pris

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)