Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

beskatning af varer i I/S

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino,

Jeg er medejer af en lille interesent virksomhed. Vi har købt og betalt et parti varer udenfor EU, men vi når ikke at modtage varerne inden årsskiftet.

Mit spørgsmål gør på, om vi skal betale skat af de penge, som vi har købt varer for? Hvornår regnes datoen for køb af varer i udlandet? Er det når pengene er overført til leverandøren, fakturadatoen eller når varerne bliver registreret af toldvæsenet?

Så vidt jeg er orienteret skal et eventuelt overskud i et interessentselskab påføres ens selvangivelse som A-indkomst. Vi vil gerne undgå at betale skat af pengene og har derfor valgt at købe et varelager. Hvis folk har "hints" til hvordan man undgår beskatning af overskud i et I/S, så må der gerne komme ideer. Fx om aktieinvestering er muligt for skattepligtige penge?

hilsen Jesper

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvornår du modtager varerne, er de ikke fradragsberettiget, før de forbruges. Der er forskel på vareindkøb og vareforbrug.

Vareindkøb
minus vareforbrug
= varelager

Varelageret er et aktiv, altså en værdi i virksomheden, som skal overføres til næste år. Du kan ikke lovligt undgå at betale skat af et overskud, som du bruger til at købe nye varer for, hvis du ikke har solgt disse varer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Som hovedregel er det fakturadatoen, der er afgørende for periodisering af indkøb.

 

/peter

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeres status må altså se nogenlunde se sådan ud (hvis der ikke var andre bevægelser):

Bank: Købspris i kredit

Leverandører: Købspris i debet

Lager: nul

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)