Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at bogføre Teller

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med at ordne selv af min regnskab og der bruger jeg Dinero regnskabs program som er lidt nyt for mig.

Jeg taster alle min varekøb, dagens salg som jeg afstemmer om aften fra kasseapparat (rapport X, rapport Z og dankort kvitt.), de faktura som er på stor bestillinger og alle regninger. 

Jeg får advisering en gang om ugen fra Teller som vedhæftet fil.  

Jeg bogfør dagens salg på finansbilag kontant på kasse konto og dankort på bank konto.

Mit spørgsmål er at skal man bogføre Teller eller er det kun gebyr? og hvis man skal gøre så hvordan skal det være i Dinero program.

Jeg har set på youtube men der er kun Billys video, som kan ikke hjælpe ret meget.

Håber at det var forståeligt. 

Tak!

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om mit svar kan hjælpe dig, men dette er måden jeg går det på. 

Hvis jeg feks har solgt for 1000 kr og har bogført de 1000 kr i Dinero, men der kun er gået 900 kr ind på min konto, mangler der 100 kr i gebyr, som Teller har taget - (Jeg har for nemhedens skyld sagt 100 kr i gebyr, men det er ikke det beløb som Teller trækker!!). Jeg har så oprettet en Tellerkonto, hvor til jeg bogføre salget af de 1000 kr, så de faktura bliver registreret som betalt. Jeg overføre så 900 kr til min bankbog, og 100 kr til gebyr-kontoen. Så burde det hele være på plads med de rigtige beløb.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46529
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

bogfør mod 3 beholdinger som du opretter i samme gruppe som bank og kasse med en ny Teller idet jeg går ud fra, at teller holder pengene - inden de går fra dem til banken?

Det som går direkte i bank bogfører du mod bank - kasse ligeså og det som Teller holder på bogfører du mod Teller konto. Når der så overføres fra teller til bank, bogfører du kredit teller (minus) og debet bank så den hele tiden stemmer.

Gebyrer fra teller tager du som gebyrkonto - mod teller beholdning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)