Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frit lejde for snydere i Amino Freelance.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Amino freelance har jeg opdaget et uheldigt hul i systemet, som der er flere individer som nu udnytter, som led i at snyde freelancere.

Det i dag muligt at oprette en opgave på Amino Freelance, undlade at betale fuldt eller rest beløb og helt uden konsekvenser for omdømme på Amino.

Person A oprette opgave

Person B byder på opgaven

Person A udvælger Person B som vinder

Person B udarbejder materialet

Person A betaler ikke Faktura

Person B kan nu ikke afslutte opgaven på Amino og give en anmeldelse af samarbejdet.

Det betyder, at hvis en person ønsker at snyde i Amino freelance, kan denne gøre dette med frit lejde, uden mulighed for at vi freelancere kan advare hinanden via anmeldelser - og man må jo ikke offfentligt hænge folk eller virksomheder ud i debat.

Kan man undgå dette? Ja med 100% upfront betaling, hvilket efter min erfaring ikke er en særlig venlig "introduktion" til et samarbejde - selv ved rate/milepæl afbetaling, som Martin T. selv foreslår, vil man potentielt kunne blive snydt.

Jeg kontakter altså Amino supporten vedr. problemet og "hullet" i systemet., for hvad forskel gør det, om det er freelanceren eller kunden som på Amino afslutter opgaven endeligt med henblik på at lave en anmeldelse - absolut intet! Og det er på godt og ondt - selvfølgelig skal vi freelancere have muligheden for at advare hinanden om folk som snyder, ved anmeldelser - for så får man en chance for at tænke sig om i forhold til om det er upfront, rate eller faktura betaling som man skal tilbyde kunden ved en fremtidig opgave. Det gør man ikke hvis snyderen ingen anmeldelser har, og alt andet ellers ser fint ud.

Jeg kontakter altså Amino, og uddyber problemet - som de erkender eksisterer - men deres holdning til problemet er chokerende:

"Jeg forstår godt problemet, og det er korrekt at der er et hul i systemet der, som folk kan udnytte. Men som i svaret tidligere kræver det store ressourcer at omlægge dette udviklingsmæssigt. Derfor er det ikke noget vi har prioriteret, da vi har så få henvendelser af denne type. Det er selvfølgelig uheldigt når det sker, det er vi ikke uenige i. Men vores ressourcer er bedre givet ud samlet set for Amino brugerne, når vi bruger tiden på at udvikle sitet, grundet det er så få henvendelser vi har. "

De siger altså, at fordi det ikke er så ofte at vi, de betalende Amino kunder, bliver snydt - så er det ikke værd for Amino at rette op på fejlen. Det er en decideret falliterklæring hvis du spørger mig - og så vidt jeg ved, er det ÉN enkelt knap som skal aktiveres på Freelancerens aktive opgave oversigt, for at give muligheden for begge parter af samarbejdet, at vælge hvornår der skal afgives en anmeldelse.

Jeg syntes det er alarmerende, at Amino aktivt beskytter snydere, fremfor at give os de betalende Amino Plus medlemmer, muligheder for at advare hinanden om potentielle snydere.

Hvad tænker I om problemet og Amino's holdning dertil?

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville det ikke være muligt at gøre som på upwork ? Eller andre freelancer sider?

Evt kunne betaler indbetale X antal kr til aminos "parkerings" konto og når begge har trykket ok overføres pengene. Man kunne evt lave et udvalg der "dømte" om freelanceren udførte opgaven efter skrevne aftale ?

Folket bag amino er dygtige så de burde kunne lave en funktion som den.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvis de ikke har tid eller resourcer til at aktivere en knap og funktion på Freelancer opgave oversigen, en knap og funktion som allerede eksistere hos opgaveudbyderen - så tror jeg at der er rigtig lang vej til at få et optimeret system som det du nævner der.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapteina:
Så kan man faktisk se den person som har givet dette indlæg 1/5 stjerner - bare lige som en advarsel for at gøre forretning med denne person/virksomhed.

Det er nu kun dig selv der kan se det så det hjælper ikke lige os andre.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var træls... På min skærm ser det altså sådan her ud... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg ved ikke om jeg forstår sammenhænget men hvis en person er uenig med dig i denne debat er det vel LIDT voldsomt at skulle advare alle mod overhovedet at handle med personen alene af den grund. Der kan være andre grunde til advarslen - som jeg ikke kender - men jeg kan "trøste med" at jeg skam også har fået en god del 1 stjerne fra ham - så det er nok bare en "facon" og debat form som er lidt alternativ Smile

Jeg forstår så iøvrigt ikke helt at Amino ikke prøver at få forbedret freelancer på dette område, men ved heller i hvor stort selve problemets omfang er

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu gør jeg blot Aminos brugere opmærksom på at der er et hul i systemet som kan udnyttes af snydepelse, til at kunne udnytte freelancere gang på gang, uden at vi freelancere har mulighed for at advare hinanden.

For det er meget simpelt. Lige nu er det kun en opgaveudbyder, som efter at vinderen er fundet og arbejdet er lavet, kan lukke opgaven endeligt - hvor begge parter så får mulighed for at give en anmeldelse, som alle andre kan se. Det betyder jo at hvis man ikke ønsker at få en anmeldelse af sin freelancer, fordi man måske ikke har betalt regningen, jamen så kan man bare undlade at lukke opgaven endeligt og så starte forfra med den næste uheldige freelancer.

Og nu skal vi huske på at selve amino freelance ikke er juridisk bindende i sig selv - så rent teknisk - giver det slet ingen mening, ved mindre man faktisk ønsker at holde hånden over folk som prøver at snyde andre, ved ikke at give freelancere muligheden for at give andre freelancere en "advarsel".

Hvis man offentligt syntes at det er et 1-tal værdigt uden en uddybende kommentar.....

Fra Odense
Tilmeldt 24. Aug 15
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet problem ved systemet er faktisk, at man kan give hævnkarakterer. Hvis man ved, man har kvajet sig, kan man vente og se, hvilke karakterer modparten giver for så at give noget lignende selv....

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er faktisk rigtig få problemer vi hører om på Amino Freelancer. Men det er klart at der på en platform hvor folk handler med hinanden, altid vil opstå uenigheder og folk der snyder hinanden. Derfor skal man, som vi tydeligt gør opmærksom på, passe på sine penge og sit arbejde. 
Lige nu arbejder vi næsten kun med Amino Virksomhedsbørs og retter kun helt nødvendige ting på Freelancer og det her er ikke noget der generelt er et stort problem.
Men når vi er færdige med virksomhedsbørsen, kigger vi igen på de andre services.

De bedste hilsner

Martin

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)