Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning - App ide, kan det lade sig gøre?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.


Jeg håber at nogen kan give mig lidt gode råd her! 

Jeg har en ide til en App, som jeg kan se stort potentiale i, i en niche branche som har meget fart på!
Egentligt kunne jeg sagtnes forklarer en masse om ideen, branchen osv. men tænker ikke helt dette er relevant, da mit spørgsmål er meget generisk. 

Jeg sidder tilbage med nogle spørgsmål og en tvivl, om hvorvidt min app overhovedet er realistisk med den teknologi som er til rådighed i dag. 

Lad mig forklarer... 

Som udgangspunkt, har jeg en god forståelse for teknologi generelt set, men jeg har ingen erfaring eller know-how angående udvikling/programmering i alle former for software. Så hvordan finder jeg ud af, om det kan lade sig gøre at udvikle min app. 

De to funktionaliteter i app'en som jeg tvivler lidt på

Feature 1) OCR (tekstgenkendelsesprogram) Skal genkende tekst, som altid er skrevet efter samme princip og med samme ord. Dog ofte skrevet i hånden. Men altid meget korte ord og tal kun - ingen sætninger. Som minimum skal funktionen i appen virke 20% af gangene, før min ide giver mening. Andre gange er det også digital tekst. Her tænker evt genkendelse fra screenshots og PDF'er. 
Stadig kun ord og tal. Ingen sætninger. 

Feature 2) Hente oplysninger / linkes op på andres hjemmesider. De oplysninger som min app skal kunne hente, ligger på 3. parts hjemmesider, som alle har godkendt at jeg gerne må bruge deres materiale. 

Mulighed 2 kan til nøds ordnes manuelt tænker jeg, men automatisk ville da være rart. Så feature 1 (OCR) er klart vigtigst. 

Jeg mangler altså en person, som har en teknisk viden (og gerne erfaring) indenfor app udvikling til IOS ført og fremmest. Personen vil jeg forklarer min ide til, hvorefter jeg får et go / no-go om det er realistisk. 
Jeg har forsøgt at finde "rådgivnings virksomheder" ift. app udvikling. Men problemet her, er at jeg syntes de skyder alt for meget over målet ift til mit behov. 

De meget få tilbud jeg har kunne finde, er noget på workshops på 2-4 dage med en timepris på 900 DKK i gennemsnit. Alså skal jeg smide mellem 14.000-27.000 for at få deres rådgivning. Dette er alt for voldsomt da jeg slet ikke er der endnu. For hvis min app ikke kan lade sig gøre, kunne et langt mindre tilbud have afklaret mig med dette.

Har i nogle gode råd til hvor jeg skal gå hen / hvem jeg kan snakke med / kender i en? Det røre mig ikke om det er en privatperson som mener han/hun har styr på det, eller om jeg skal betale for professionelle ydelser. 
Jeg ønsker bare afklaring - fra kompetente personer :) ! 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Rune

Det vil jeg da gerne hjælpe dig med - også til en noget anderledes pris end den du nævner her.

Hvis du er frisk på en tur til Slagelse, så får du de to første timer gratis, derefter aftaler vi så, hvis du er frisk på at fortsætte samarbejdet hvordan vi tager det derfra.

Mht dine spørgsmål

Runeb.Laursen:
Feature 1) OCR (tekstgenkendelsesprogram) Skal genkende tekst, som altid er skrevet efter samme princip og med samme ord. Dog ofte skrevet i hånden. Men altid meget korte ord og tal kun - ingen sætninger. Som minimum skal funktionen i appen virke 20% af gangene, før min ide giver mening. Andre gange er det også digital tekst. Her tænker evt genkendelse fra screenshots og PDF'er. 
Stadig kun ord og tal. Ingen sætninger. 

Yes Moderne OCR værktøjer kan idag godt læse håndskrift, ihvertfald hvis vi får fat i et professionalt, der er flere der kan det her, så øvelsen bliver her at finde det bedste til lige netop dit behov.

Runeb.Laursen:
Feature 2) Hente oplysninger / linkes op på andres hjemmesider. De oplysninger som min app skal kunne hente, ligger på 3. parts hjemmesider, som alle har godkendt at jeg gerne må bruge deres materiale. 

Yes, det er også muligt, det kan gøres på flere måder, scraping hvor hvis læser siden direkte, RSS/Atom Feed hvis de stiller det til rådighed osv. Udfordringen her bliver hvis du skal læse fra mange forskellige sider at vi så skal have lavet en løsning der dækker dem alle.

Runeb.Laursen:
Har i nogle gode råd til hvor jeg skal gå hen / hvem jeg kan snakke med / kender i en? Det røre mig ikke om det er en privatperson som mener han/hun har styr på det, eller om jeg skal betale for professionelle ydelser. 

Og nåhja, jeg er selv meget tilhænger af at man betaler for de ydelser man får - Måske syntes du at det er dyrt med en professional - men så vent bare til du har prøvet at arbejde med en amatør Wink

Men som sagt så giver jeg de to første timer gratis - mod at du kommer her - her vil jeg kunne give dig feedback på din idé og vil nok også kunne give dig et prisoverslag.

Du kan fange mig på 3053 1351 eller på mhn@mhn-consulting.com

//Morten

Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit hurtige og fine svar!

- Lige til din afsluttende kommentar, så har du så sandelige ret. Det var heller ikke sådan ment.

Det var mere en reference til, at alt kvalificeret hjælp er værdsat! 
Men at betale 900 DKK x 4 dage, er så meget overkill i forhold til hvor jeg er henne PT og hvad mit behov er. Så det var kun det jeg mente ;) 


Men du hører fra mig snarrest! 

Fra København
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Fra  BureauOversigten.dk Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune, jeg er selv i gang med et lille 'start-up' projekt, hvor jeg vil lave en søgemaskine, som man kan bruge til at søge efter leverandører og bureauer, til hjælp med blandt andet APP udvikling. Derfor kunne jeg godt tænke mig, at kort høre lidt om hvad du søgte efter da du forsøgte at finde en leverandør?

Søgte du efter et specifikt geografisk område, eller bare på app udvikling? Søgte du specifikt efter IOS eller bare bredt?

Du er selvfølgelig velkommen til at besøge http://www.bureauoversigten.dk/

Mange venlige hilsner

David Rasmussen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)