Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man fakturere et selskab man selv ejer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man står som ejer af enkeltmandsvirksomhed A og enkeltmandsvirksomhed B - Må man så sende en faktura mellem de to virksomheder?

Håber det giver mening?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

giver ikke mening for man kan ikke ene mere end EN enkeltmandsvirksomhed - men mere generelt - hvis man ejer enkeltmands og selskab eller I/S og enkeltmands eller selskaber så ja - MEN armslænge princip skal respekteres = arbejdet skal være udført i det firma der fakturerer det andet og prisen skal være helt den samme som man ville bruge til andre helt udenforstående.

Kan man ikke påvise det klart så kan skat forkaste det som med transferpricing - så det er helt afgørende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sige at det kun giver mening, hvis der er etableret en delregistrering momsmæssigt og dermed at der skal laves to særskilte regnskaber.......

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Sagen er at jeg selv har en enkeltmandsvirksomhed men påtænker at starte et firma ved siden af sammen med en ven som også har en enkeltmandsvirksomhed. Vi ønsker at bevare vores enkeltmandsvirksomheder da vi har kunder hver for sig, men har nu mulighed for at få nogle kunder sammen hvor det kræver at vi fremstår som et fælles firma. Så istedet for at udbetale løn ville vi blot fakturere det fælles firma hver især fra vores enkletmandsvirksomheder - Selvfølgelig kun hvad der svare til det arbejde der reelt er udført i det fælles firma navn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

aha - I vil starte I/S eller selskab sammen.

Jeg vil mene det kan lade sig gøre - stadigt helt afgørende med denne armslænge så prisen er præcis som man ellers ville fakturere andre, men risikoen for at skat ser det som en noget alternativ måde at flytte overskud fra I/S individuelt over i personlig virksomhed - men omvendt skulle det som ikke være så meget anderledes end hvis I deler overskud i I/S ulige, eller via løn  som jeg ville se som mere skatte-sikkert og lige så enkelt (og der kan I også hver i sær vælge VSO om I vil). Whiskey f.eks. kan givet overskue den mere

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)