Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er jeres erfaring for at få investor med?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære fellow Aminoer, Jeg har igennem en periode arbejdet på at udvikle et spændende koncept og system, som specielt webshops som laver bannerannoncering eller virksomheder, som sender nyhedsbreve ud til deres brugere kan benytte med stor fordel. Jeg har dog brug for lidt råd fra jer til at få konceptet ud over rampen i form af f.eks. investering eller lign. Er der nogen her, der har gode råd til hvordan jeg kommer i kontakt med de rigtige mennesker. Her tænker jeg på, om der er nogen, der har gode erfaringer med investeringspartnere, om man skal forsøge sig med crowdfunding, eller hvad er jeres oplevelser med at komme godt fra start?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har kunder for hvem det er lykkedes at finde en investor herinde på Amino Kapital. Det er klart at når man søger efter kapital, så skal du være godt forberedt, både vad angår selve udviklingen af konceptet og din forretningsplan mm, det er ikke nok her bare at komme med en god idé, der skal mere substans på.

Og nåhja, så lad være med at komme rendende til potentielle investorer med et krav om at de skal skrive på en NDA, det er ofte den hurtigste vej til et nej - og investorerne er der jo ikke for at stjæle din idé.

Held og Lykke med det

//Morten

Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, Tak for dit svar. Både "produkt" samt handlingsplan er udarbejdet. Jeg mangler "bare" en investor eller lign., med visioner, viden omkring at få et "produktet" over disken og som selvfølgelig kan se min gode forretningsidé, som både har potentielle i ind- og udland. Selve "produktet" er naturligvis i en konstant udvikling i forhold til programmering m.m., men alt er klart. Jeg har derfor brug for at blive sat i forbindelse med de rigtige mennesker eller drage erfaring fra amino's brugeres oplevelser, tidligere iværksætteri eller lign.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

For lidt tid siden var der et "surt opstød" fra en investor her på Amino. 

Det handlede om at han var super træt af iværksættere der kom med en god ide men som ikke ville fortælle hvad det gik ud på for så "stjæler du bare min ide". 

Den slags tankegang skal bare fejes af bordet 100% når man søger efter en investor. Investoren tænker i kroner og ører og er ligeglad med dit produkt og dit koncept. Hvis det er noget der kan generere mønt er investoren med. 

Så sørg for at forberede dig super godt, og sørg for at svare på eventuelle spørgsmål ordentligt og ærligt. Samtidig så fortæl om dit projekt i detaljer så ikke du står og beder investor om at købe katten i sækken.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino kapital er en mulighed klart. Ellers må du ud i netværk og andet. 
Præcision er vigtigt. Tag din overskift hvor du bare skrev "Hvad er jeres erfaring" - Splid af tid faktisk for mange åbner uden at vide om det er noget af interesse. Jeg har tilføjet for at få investor med og nu kan folk vide om de vil bruge tid på det

Det siger jeg fordi netop præcision er supervigtigt hvis du skal søge investor. De har ikke tid til en masse forblommede ord - de vil ha facts og de vil ikke ha oversalg af noget som helst.

Jeg har gennemgået den slags netop her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/hvorfor-du-skal-vre-prcis-over-for.html 

Ud over Amino kapital - er der jo netværk - men det kræver du har noget sådan - og crowdfunding http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/crowdfunding.html og generelle råd om at søge investor http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/rad-til-investerings-ansgning.html 

En pitch skal være kort (meget kortere end jeg normalt skriver Stick out tongue) og præcis og interessen skal være fanget inden for første få afsnit - ala elevator tale - men så skal man også ha en masse mere klar

NDA kan du også se om her - den kommer sent i forløbet http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html 

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)