Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan hæfter jeg i Aps når jeg har et Holding Selskab?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er den, at jeg måske ender med, at gå konkurs. Jeg har i tidernes morgen oprettet et Holding Selskab som så har driftselskabet (Aps'et) hvor jeg jo så er direktør & indehaver.

Jeg ejer et lille hus samt en bil som er købt og betalt før jeg startede firmaet (altså bilen).

Jeg har grundet manglende likvide midler for et par mdr side, været nødt til, at lave en afdragsordning med SKAT (for moms & A SKAT/pension). Beløb udgør her kr.135.000,-

Nu skal der så snart falde moms igen (1/3-16) samt mit afdrag på den aftalte ordning med SKAT OG desværre er likviditeten ikke blevet væsentlig bedre og jeg kan ikke betale. Yderligere falde A-SKATTEN & pensionen jo igen til 10/3 falde. Beløbet udgør her ca.kr 195.000,-.

Spørgsmålet er nu, kan jeg personligt, på nogen som helst måde komme til, at hænge på den SKATTEgæld som vil komme? Det er alt sammen gæld der kommer fra Aps'et.

Jeg har ikke kautioneret for noget personligt og blot underskrevet kontrakter osv på Aps'ets vegne (i Aps'ets navn) som direktør/indehaver.

Jeg håber ikke det bliver nødvendigt, at lukke firmaet, men jeg frygter det.

Håber én jura ekspert kan svare og gerne med henvisning til link eller lign.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så længe du ikke har hæftet personligt så er det dit drift og holding ApS der hæfter.

Eneste risiko for at det kan gå over i personlig er hvis du forsætter drift ud over et punkt, hvor det burde være oplagt du ikke vil kunne betale fremtidige kreditorer (eller formentlig hæver løn til dig selv uden at betale en A skat som du klart ved du heller ikke kommer til at kunne betale allerede da du hævede din løn)

Det skal være ret så groft og tydeligt - men det er den risiko der er - hæftelsesgennembrud - så NÅR det står klart, jeg vil ikke kunne betale ny gæld - så stop med ny gæld og skat evt af egen løn der ikke kan betales

Så skulle du være på den sikre side -MEN ofte betaler det sig at lige løfte sådan en problematik med en revisor hvis man kender sådan en -. eller sågar ofre en time med en sådan - og få råd - Skal man lade sig tvangslukke -. kan man lave bedre aftale med skat - kan man realistisk forvente en forbedring osv - er der aktiver 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg og mine ansatte får udbetalt løn i denne mdr, MEN den eneste grund til, at jeg lader det ske, er fordi jeg har en stor opgave som med 90% sikkerhed går igennem i løbet af marts. Denne opgave vil kunne redde firmaet.

Men jeg kan jo ikke være 100% sikker på opgaven kommer i hus. Og ej heller kan jeg betale momsen/A SKAT osv med penge som først i løbet af marts.

Har undersøgt muligheden for, at lave endnu en afdragsordning med SKAT men det kan man ikke 2 gange.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)