Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af skat over flere rater - Hvordan gør man?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Skal betale skat i dag, og er en smule sent ude, så kan ikke nå at få fat i min revisor.

Min revisor har indberettet momsen og jeg ønsker nu at betale momsen over 3 mdr.

Jeg kan på skat's hjemmeside ikke finde noget sted hvor man kan vælge dette.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig? :-)

//Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Momsen kan ikke som udgangspunkt "vælges" betalt over 3 mdr - Når momsperioden er gået, ja så skal momsen betales - som idag 1/3 i forhold til 4. kvartal 2015 (eller 2. halvår) og ikke over 3 rater. Det skyldes jo, at momsen ikke på noget som helst tidspunkt har tilhørt en, men hele tiden bare er noget man opbevare for staten, når ens private kunder betaler den. Du kan derimod ofte lave en aftale - mod rente der IKKE er fradragsberettiget - men det er ikke et princip du bare skal gentage, for det vil skabe problem og også betyde krav om sikkerhedsstillelse

Der er intet sted du kan vælge betaling over 3 mdr - det er noget med at tage fat i skat og dybt beklage og søge en løsning (eller betale hvis man på nogen måde kan - idag)

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du starter med at skrive, at du skal betale skat i dag, men vi taler "kun" om moms her, ikke? 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan oprette en afdragsordning under Skattekontoen

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, mange tak!

Fandt frem til det nu :-)

//Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor - Thomas Jørgensen :
Du kan oprette en afdragsordning under Skattekontoen

God info. 

Måtte lige ind og læse reglerne:

Du kan oprette en betalingsordning i TastSelv Erhverv, hvis du opfylder betingelserne: 

  • Du må ikke have skattekontogæld, der er til inddrivelse.

  • Du skal have overholdt eventuelle andre betalingsordninger på Skattekontoen inden for den sidste måned.

  • Din gæld skal være på mindst 800 kr.

  • Betalingsordningen kan højst gælde i et år.

  • Betalingsordningen skal starte senest 30 dage efter den er oprettet.

  • Du kan kun have en betalingsordning ad gangen.

  • Du kan ikke ændre din afgiftsperiode, når du opretter en betalingsordning.

  • Hvis du er blevet foreløbig fastsat, fordi du ikke har indberettet skat, moms eller afgift, skal du indberette de beløb, før du kan få oprettet en betalingsordning.

OM jeg synes det er godt det kan gøres som automatik ved jeg ikke - da det kan forlede nogen til at bare skubbe gæld og næste gang - når det kun er en ad gangen og højst et år, så har man jo ikke lettere vil den fremtidige moms, når man hakker gammel af.
Omvendt vil man jo altid få lov også tidligere, det er bare lidt mere automatik som måske kan risikere at logge lidt flere i uføre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for dit svar.

Synes du er lidt pernitten med hvad det hedder, pointen var blot at jeg ønskede at opdele mine moms-betaling, for det havde jeg fået at vide var muligt.

Ud fra Thomas Jørgensens svar fandt jeg ud af man kan vælge en afdragsordningen under "skattekontoen", så hvorfor siger du man skal tage kontakt til skat?

Dog, tak for hint'et om ikke at gentage det grundet man skal sikkerhedsstille. Det er godt at vide :-)

//Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Hej John.

Tak for dit svar.

Synes du er lidt pernitten med hvad det hedder, pointen var blot at jeg ønskede at opdele mine moms-betaling, for det havde jeg fået at vide var muligt.

Ud fra Thomas Jørgensens svar fandt jeg ud af man kan vælge en afdragsordningen under "skattekontoen", så hvorfor siger du man skal tage kontakt til skat?

Dog, tak for hint'et om ikke at gentage det grundet man skal sikkerhedsstille. Det er godt at vide :-)

//Christian

det er ikke ment pernittent-  men det er klart at det er helt OK med den ordning. Det ændrer jo så ikke ved, at hvis man ikke kan betale moms til tiden - velvidende at man jo skulle gemme de penge og af med dem - så bliver det ikke lettere for en selv, hvis man så i næste periode nu ikke bare skal klare den gamle moms men oven jo den nye moms der kommer, for ikke at skulle ud en ny problemstilling. Det er som bare min opfattelse, at den slags for ofte fører til at, at man taber kræfterne fordi man skal halte efter med 2 betalinger af moms oven i hinanden hvor man i sidste periode ikke kunne klare EN + man jo får renter som ikke er fradragsberettigede (vel til at leve med men besværlige også)

Så blot råd om at jeg personligt synes man skal være meget opmærksom på at være med i at kunne betale moms til tiden - det andet kan svie og måske mest ubehageligt netop i I/S med solidarisk hæftelse. Der er det for mig vigtigere end i andre former, at være med i alle betalinger.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)