Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner / Investor til alternativt Trustpilot system

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 4. Nov 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Vi kender alle sitet trustpilot.

men ikke alle kender deres ufine forretningsmetoder. og at deres forretningskoncept ikke går ud på at være en service for hr & fru Danmark, som man ellers har indtryk af. men i bund og grund går det ud på at afpresse &  tjene penge på et overdrevent dyrt abbonoment på firmaprofiler.

Trustpilot afviser ofte positive bedømmelser, og fremhæver de negative, lige ind til firmaet som har fået anmeldelserne betaler det årlige abonnement. Så ser det pludseligt anderedes ud rent bedømmelses mæssigt.

Der har sågar været mange tilfælde hvor negative anmeldelser af virksomheder slet ikke kommer fra en kunde / forbruger, men nogle trustpilot selv laver. med det formål at tjene penge, da de negative anmeldelser kan blive fjernet hvis du som virksomhed betaler det årlige abonnement. 

og hvilken virksomhed vil ha dårlige anmeldelser?

Så det er et ekstremt misvisende site for forbrugeren, men også rigtig synd for de erhvervsdrivende som ryger i kløerne på disse plattenslagere.

min ide er at lave et tilsvarende system som trustpilot. og basere det på reelle anmeldelser, og ikke ha snyd & bedrag med i spillet.

Selve konceptet som trustpilot viser udadtil syns jeg er fantastisk, da man som forbruger kan få information omkring den virksomhed man ønsker at handle med. Men trustpilot lever på ingen måde op til dette. og det gør deres site fuldstændigt ubrugeligt. 

Så har du samme opfattelse af trustpilot ( som mange nok har nu efter gårsdagens kontant udsendelse på dr,

https://www.dr.dk/tv/se/kontant/#

og har du lyst til at arbejde med sådan en platform, samt har kapital til at investere i projektet. så send mig en privat besked

Alle er velkomne til at kommentere.

Men kun seriøse henvendelser på privat besked.

Tak :)

Hvad syntes du om Trustpilot og deres forretningsmetoder?

Lad os give trustpilot mellem 1-5 stjerner

Hvoraf 1 er dårligst og 5 er bedst :)

  • 1 (68,4%)
  • 2 (10,5%)
  • 3 (10,5%)
  • 4 (5,3%)
  • 5 (5,3%)
  • Totalt antal stemmer: 19
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nvolve.asia:

Hej.

Vi kender alle sitet trustpilot.

men ikke alle kender deres ufine forretningsmetoder.



Jo det tror jeg faktisk 90% af hele Amino gør, især de små webshop ejere der har prøvet at have en af deres sælgere i røret.

Du er heller ikke den eneste her på Amino der har luftet den idé indenfor det sidste stykke tid og efter DR/kontant bragte et afsnit om Trustpilot.

Jeg har været bekendt med problemet i mange år indefor mit eget erhverv med at drive webshop, desværre står Trustpilot rigtig stærkt, men jeg tror og håber den rigtige vej vil være, at selvstændige går på kompromis med dårlige anmeldelser og stopper med at betale til Trustpilot og hereftter en mere objektiv og uvildig rating-side kommer i luften.

Så go for it og håber du finder en investor. Det burde ikke være specielt omkostningstungt at starte, men at komme ind på markedet og etablere sig som en seriøs konkurrent til et snart børsnoteret Trustpilot vil helt sikkert kræve nogle marketingkroner.

Jeg håber det vil lykkedes at få etableret en mere troværdig side og et bedre alternativ end Trustpilot, men det kræver at en ejer bag siden ikke går hen og bliver grådig og lader sig styre af de enormt store potentielle indtjeningsmuligheder, for så er det blot Trustpilot om igen og har svært ved at se hvordan de skal kunne tjene de penge de gør nu, uden den form for metoder de benytter, desværre.

Held og lykke.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan mene og synes meget om Trustpilot, jeg har f.eks lige skrevet et indlæg om, hvordan man let fjerner negative anmeldelser på Trustpilot, uanset om man er medlem eller ej...

Men det er ualmindeligt naivt at tro, at du kan lave sådan et system og firma, uden at du skal have penge ind, enten via abonnementer eller andet. For hvem vil arbejde gratis? At lave en seriøs konkurrent til Trustpilot vil kræve et tocifret million beløb, både til udvikling af siden, opbygning af sikkerheds algoritmer, til kundeservice og især til markedsføring. Folk kommer altså ikke gratis forbi og anmelder et firma...

At give Trustpilot konkurrence, er den sund tanke, men det er meget naivt at tro, at dette kan ske uden kapital, da der næppe er nogen, som vil arbejde gratis fuldtid på sådan et projekt...

Og hvorfor skulle jeg investerer kapital i en konkurrent til Trustpilot? Jeg mangler en grund til, at jeg skulle bruge mine surt optjente penge på det? Hvad får jeg ud af det?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Man kan mene og synes meget om Trustpilot, jeg har f.eks lige skrevet et indlæg om, hvordan man let fjerner negative anmeldelser på Trustpilot, uanset om man er medlem eller ej...

Men det er ualmindeligt naivt at tro, at du kan lave sådan et system og firma, uden at du skal have penge ind, enten via abonnementer eller andet. For hvem vil arbejde gratis? At lave en seriøs konkurrent til Trustpilot vil kræve et tocifret million beløb, både til udvikling af siden, opbygning af sikkerheds algoritmer, til kundeservice og især til markedsføring. Folk kommer altså ikke gratis forbi og anmelder et firma...

At give Trustpilot konkurrence, er den sund tanke, men det er meget naivt at tro, at dette kan ske uden kapital, da der næppe er nogen, som vil arbejde gratis fuldtid på sådan et projekt...

Hej Fashion-seller, 

Jeg har nu lidt andre metoder til at skabe forretningen bag det. Som de to andre også linker til min tråd om, hvor jeg forsøger at give et indblik i et low-cost setup - med inspiration fra fx AirBNB - som jeg åbent har beskrevet i tråden de andre linker til. 

Jeg mener man kan banke en ganske fornuftig forretning op. 

Sidste regnskab fra TP har de haft cirka 75M ind - og udgift for cirka det dobbelte. De fik 500M ind i VC sidste forår. De er bundet op på denne forretningsmodel. 

Kan man strikke en alternativ forretningsmodel sammen, som TP's omkostningsniveau på ingen måde kan matche - så tror jeg bestemt der er et markede. 

Til Trådstarter; 
Så har jeg allerede brugt en del ressourcer og er pt ved at opbygge en platform som kan bærer dette. 

Du er da velkommen til at kontakte mig, jeg udelukker intet på dette stadie.. Jeg har bestemt lyst til at drille TP :-) 

Min mail er: jh@jannikhansen.co.uk

Tilmeldt 4. Nov 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Fashion-seller

jeps jeg er godt klar over at der skal penge ind. det var grunden til at jeg skrev investor / partner,  

Man er jo nødt til at starte med at få platformen lavet først. og så har man noget at vise til en større investor. der er jo ingen der vil investere større summer i en ide uden der er noget at vise. :)

Jeg syns nu heller ikke at mit opslag lyder som om " jeg vil starte Trustpilot 2 nu og tage alle deres brugere i morgen "

Jeg er udemærket klar over at det kræver penge & tid at få folk til at benytte siden. det vi helt enige om.

Men lad os nu sige at man havde mulighed for at starte sådan en virksomhed. så kan man på ingen måde være 1 person til sådan en opgave. og ville egentlig bare høre om der var nogen som var med på sådan en ide.

og det med at arbejde gratis... hmmm jo til dels. for at få sådant et system stablet på benene, er man sgu nødt til at "arbejde gratis" i udviklingsfasen og indtil den første gruppe af brugere er begyndt at anvende sitet. man kan jo ik forvente at tjene penge lige med det samme.

men igen er vi enige at det i det længere løb gerne skulle give noget afkast. ellers er der ingen ide i det :)

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jannik Hansen:

Jeg mener man kan banke en ganske fornuftig forretning op. 

Sidste regnskab fra TP har de haft cirka 75M ind - og udgift for cirka det dobbelte. De fik 500M ind i VC sidste forår. De er bundet op på denne forretningsmodel. 

Kan man strikke en alternativ forretningsmodel sammen, som TP's omkostningsniveau på ingen måde kan matche - så tror jeg bestemt der er et markede. 

Det er de folk, der anmelder, som skal flyttes fra TP og ikke de virksomheder, der bliver anmeldt. Hvis anmelderne flytter, vil de anmeldte automatisk følge efter! Trustpilot bruger deres kapital til at udvide sit anmeldergrundlag - så de kan "tvinge" virksomhederne til at bruge og betale for systemet! 

Jeg tror at gå i hælene på Trustpilot er en vej uden målstreg - der skal derimod helt andre, mere innovative tiltag til, som giver en helt ny værdi hos anmelderne! 

At skabe et gratis Trustpilot over for virksomhederne eller et Trustpilot "uden snyd" og derved tro, at man kan slå dem, vil være naivt. Det handler kun om de brugere, der anmelder.

Derimod vil der være masser af muligheder i et nyt system, hvor man som markedsfølger til Trustpilot kan trække brugere og virksomheder over på en ny, innovativ og mere overskuelig platform.

Det er så lige at få ideen;-) 

En analyse viser i øvrigt, at over 68 % af danskerne jævnligt bruger Trustpilot - hvilket vidner om et meget stærkt brand. Herunder har 68 % af danskerne øjensynligt IKKE set DRs indslag! 

Jeg er dog ganske enig i problematikken omkring Trustpilot - og kunne aldrig selv bruge deres service. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Jeg tror at gå i hælene på Trustpilot er en vej uden målstreg - der skal derimod helt andre, mere innovative tiltag til, som giver en helt ny værdi hos anmelderne! 

At skabe et gratis Trustpilot over for virksomhederne eller et Trustpilot "uden snyd" og derved tro, at man kan slå dem, vil være naivt. Det handler kun om de brugere, der anmelder.

Derimod vil der være masser af muligheder i et nyt system, hvor man som markedsfølger til Trustpilot kan trække brugere og virksomheder over på en ny, innovativ og mere overskuelig platform.

Det er så lige at få ideen;-) 

En analyse viser i øvrigt, at over 68 % af danskerne jævnligt bruger Trustpilot - hvilket vidner om et meget stærkt brand. Herunder har 68 % af danskerne øjensynligt IKKE set DRs indslag! 

Jeg er dog ganske enig i problematikken omkring Trustpilot - og kunne aldrig selv bruge deres service

Jeg går ikke i TP's fodspor. Jeg overhaler dem - med en anden type service der ikke er direkte sammenligneligt - men som stadig opfylder samme behov. 

Jeg vil kommunikere det klare budskab om dette - om ganske få uger. 

TP har udelukkende et meget stort brand i DK - og et meget svagt brand i UK. 

Jeg vil helt klart mene at jeg har en del muligheder på begge disse markeder, som jeg skal have afprøvet. 

Jeg er iværksætter helt ud i blodårene - jeg kan slet ikke lade vær med at prøve :-) Sorry!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:

Jeg har nu lidt andre metoder til at skabe forretningen bag det. Som de to andre også linker til min tråd om, hvor jeg forsøger at give et indblik i et low-cost setup - med inspiration fra fx AirBNB - som jeg åbent har beskrevet i tråden de andre linker til. 

Jeg mener man kan banke en ganske fornuftig forretning op. 

Sidste regnskab fra TP har de haft cirka 75M ind - og udgift for cirka det dobbelte. De fik 500M ind i VC sidste forår. De er bundet op på denne forretningsmodel. 

Kan man strikke en alternativ forretningsmodel sammen, som TP's omkostningsniveau på ingen måde kan matche - så tror jeg bestemt der er et markede. 

Jeg kender ikke til TPs omkostningsniveau, dog ligger firmaet på et par dyre adresser, så huslejen er nok ikke helt billig. Men derudover er det ikke mit indtryk, at firmaet har omkostninger ud over det brugbare...

Jeg ved dog, fra insider samtaler med en ansat, at de har rigtig mange ansat i kundeservicen, fordi den er rigtig omkostningstung. Her har jeg svært ved at se, hvordan og hvorledes du kan gøre dette billigere, såfremt du stadigvæk vil give god kundeservice, samt validere anmeldelserne korrekt...

Jeg læste lige dit andet indlæg, og at finansiere en TP konkurrent via adwords eller reklamer, det er utopi, jeg ved at TP nærmest intet tjener på dette, og deres indtægter kommer fra virksomhederne...
Du kan ikke både skabe værdi for virksomhederne og anmelderne, samtidig med at du kan skabe brugbar værdi for annoncørerne, der er pludselig alt for mange interesser, som der skal tages hensyn til...

Uanset om man vil eller ej, så er det mega dyrt at udvikle algoritmer og systemer, som skal kunne validere anmeldelserne, og hvis man vil op imod TP, så kræver det ligeledes, at man kan komme ud til brugerne, og det er også mega dyrt...

Så selvom jeg gerne ville, så tvivler jeg på din forretningsmodel, da jeg ikke tror på reklamefinansiere sådan en hjemmeside, når omkostningerne til udvikling mm tages i betragtning...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)