Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interview med 1-2 multinationale virksomheder SØGES

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'ere!

Jeg søger en eller to danske multinationale virksomheder (MNC) at interviewe til mit speciale i international ledelse. Emnet er det nye ledelseskoncept "erhvervsdiplomati" (business diplomacy management) der er defineret som:

At oprette og vedligeholde positive relationer med udenlandske ikke-forretningsmæssige aktører (regeringer, interessegrupper, medier, offentlighed, etc.) for at oprette og vedligeholde legitimitet i det udenlandske forretningsmiljø.

Alle MNCs udfører en vis grad af erhvervsdiplomati. Eneste krav til interview-personen er derfor aktivitet i (og viden om) et af følgende emergente markeder: 

Argentina, Bahrain, Brasilien, Bulgarien, Chile, Colombia, Egypten, Estland, Indien, Indonesien, Kina, Kuwait, Letland, Litauen, Mauritius, Malaysia, Mexico, Marokko, Pakistan, Peru, Polen, Rusland, Slovakiet, Sri Lanka, Sydafrika, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Tjekkiet, Tyrkiet, Qatar, Rumænien, U.A.E., Ungarn

Om interviewet

- Varighed er ca. 15 minutter ifølge prøven.

- Dato er en valgfri dag i april eller maj.

- Location er også valgfri såsom Jeres arbejdsplads (alternativt elektronisk).

Der er aldrig lavet en dansk afhandling om dette emne, så du får chancen for at være del af noget nyt. Derudover tilbydes du:

- Kopi af den færdige opgave med løsningsforslag til virksomhedens internationale ledelse. Opgaven afleveres 15. august.

- Anonymitet og fortrolighed for såvel virksomheden som respondenten i interviewet, hvis ønsket.

- 2 stks. biografbilletter.

Skulle det have interesse, bedes I svare tilbage på mail michael-jacobsen@live.dk, hvorefter jeg vil sende interview-guiden så I kan blive forberedt på spørgsmålene. Tak for Jeres tid!

Vh Michael Jacobsen, BSS, Aarhus Universitet (vejleder er Nils Peter Mols: nmols@econ.au.dk)

@michael-jacobsen@live.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)