Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal angives til skat vedr et ApS?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Sølvblad & Poulsen ApS Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har et ApS der sidste år tjente 200.000,-

I den forbindelse:

1: Skal der angives årsrapport til Skat eller kan indtjeningens størrelse betyde at man er fritaget?

2: Hvis der ikke skal angives, hvad kan man så nøjes med at indberette?

3: Jeg ønsker at trække 2x udbytte (mig og hustru) - hvordan gøres dette i praksis?

4: Har også et Holding med 0 aktivitet - hvad angiver man i det tilfælde?

På forhånd tak😃

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46474
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør kontakte en økonomi person eller revisor - for det er ikke let at lave årsrapport korrekt - og selvangivelse - og evt skattekorrektioner

1 ja fuld årsrapport altid
2 skarpe regler for indhold og udseende og selskabsselvangivelse
3 normalt vedtages det på den årlige generalforsamling (skal vedtages på GF i alle fald) og indberettes til skat derefter
4 Det er nok så fuld sambeskatning = langt mere komplekst da det resultat fra drift går i holding og holding står for selskabsskat formentlig

Betal en revisor for at få det hele på plads er mit råd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal udarbejdes en årsrapport og selvangivelsen skal indberettes. Om regnskabstallene skal selvangives afhænger af om OMSÆTNINGEN er over/under 500.000 kr.

Det samme skal gøres for dit holdingslskab.

Lige en ekstra bemærkning. Det er dig som privatperson, der står som ejer af driftselskabet. Det skal være dit holdingselskab.

Giv mig et kald på 61459161 og så får du en god pris på den nødvendige revisorassistance, som jeg er næsten 100% sikker på, du har behov for :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Sølvblad & Poulsen ApS Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

mange tak.

Jeg tænker ikke at lade Holding modtage udbytte, det forbliver "hvilende". Så det er vel blot en masse nuller der skal angives? Eller hvad?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

milan10000:

Hej

jeg har et ApS der sidste år tjente 200.000,-

I den forbindelse:

1: Skal der angives årsrapport til Skat eller kan indtjeningens størrelse betyde at man er fritaget?

2: Hvis der ikke skal angives, hvad kan man så nøjes med at indberette?

3: Jeg ønsker at trække 2x udbytte (mig og hustru) - hvordan gøres dette i praksis?

4: Har også et Holding med 0 aktivitet - hvad angiver man i det tilfælde?

På forhånd tak😃

1) Årsrapport skal udabrejdes til Erhvervsstyrelsen - hvis ikke dette sker efter 5 måneder fra årsafslutning, bliver selskabet sendt til tvangsopløsning.. Selvangivelse skal indgives til skat (elektronisk via tastselv).

2) se 1. Husk som John er inde på, at der er en række formalia, som skal overholdes ved opstillingen af årsregnskab mv..

3) Ved udlodning på generalforsamling + indberetning til skat.

4) Fuldstændig det samme som i 1).

Bonus) Dit holdingselskab står i CVR som værende stifter af driftsselskabet - har du købt driftsselskabet personligt fra holdingselskabet? Hvis ikke er din ejerregister registrering forkert. Hvad siger din ejerbog?
Hvis det korrekt er holdingselskabet som ejer driftsselskabet, skal du huske sambeskatning, som John er inde på, samt at udbytte skal udloddes fra drift -> Holding -> Privat!

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46474
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

milan10000:

Hej John

mange tak.

Jeg tænker ikke at lade Holding modtage udbytte, det forbliver "hvilende". Så det er vel blot en masse nuller der skal angives? Eller hvad?

mit gæt er sambeskatning - se CEF´s svar som er 100% dækkende - og som Thomas også skriver - check ejerskab står korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)