Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drive Dansk Virksomhed i Spanien. muligt eller ej?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa ville høre om nogen har helt styr på dette emne.

er det muligt at ansætte folk på danske kontrakter, i et dansk firma. de sidder allesammen i et kontor i spanien.

kunden er dansk og de ansatte er danske. jeg selv har adresse i danmark aswell. 

så kan jeg gøre det på den måde at jeg er fuldt skattepligtig til dk og egentlig ikke har noget med det spanske skatteforhold at gøre som sådan. men bare fører regnskab og skat som ethvert andet dansk firma?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ved at stifte en spansk fillial.

Men tag fat i en revisor. Prøv evt Agera.dk for at få fat i en der ved en masse om filialer i Spanien.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

kasper henriksen:
så kan jeg gøre det på den måde at jeg er fuldt skattepligtig til dk og egentlig ikke har noget med det spanske skatteforhold at gøre som sådan. men bare fører regnskab og skat som ethvert andet dansk firma?

Spanien vil formentlig sige at der er tale om fast driftssted i Spanien i det omfang personalet sidder i lokaler, som din virksomhed har rådighed over. Det vil betyde at Spanien vil kunne have beskatningsretten over den del af indtjeningen som kan henføres til Spanien.

Janniks - filialløsning er jo kun brugbar hvis vi taler om et selskab - og så vil det alligevel kræve spansk bogføring og skat af filialens resultat.

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Har Nemlig snakket med en Revisor. der har beskrevet at jeg ikke behøver at stifte filial i spanien, så længe jeg selv bor i dk. OG at så længe det er afdelinger indenfor eu kan jeg godt køre det hele fuldt skattepligtigt i dk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgmålet er hvad der ligger "i et kontor".  Hvis du har fået et svar fra en revisor som formentlig har fået flere informationer om dit tænkte setup end vi har - hvorfor så spørge her? Revisoren er trods alt forsikret for sine svar. 

Hvis du selv sidder i Danmark vil du være fuld skattepligtig til Danmark - men det hindrer ikke at Spanien kan mene at du er begrænset skattepligtig til dem. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt om flere der har fillial så det er sikkert en mulighed.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Whiskey.

Vi får jo ikke den fulde historie, derfor kan vi kun skyde ideer ud.

Og ja fillial løsningen vil kræve spansk bogføring og firma beskatning.

Drive et kontor i Spanien fra et dansk ApS eller A/S har jeg ikke set en konstruktion på - uden at det var en fillial eller et seperat selskab med tilhørende påkrævet selskabskapital

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 03:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Hjerrild:

Jeg har hørt om flere der har fillial så det er sikkert en mulighed.

Det er ihvertfald den nemme / billige løsning, da du stiller dit holding/hoved selskab som kapital - dvs du typisk ikke behøver selskabskapital til en fillial - og det ellers fungere som et almindeligt lokalt selskab. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)