Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedet for et desktop regnskabsprogram?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej forum.

Det fleste nyudviklede regnskabsprogrammer er idag web/cloud-baserede.

Det giver især mening for leverandøren af softwaren:

- Typisk betales, der abonnement for en cloud-løsning (snarere end en one-off pris).
- Kundens data kommer til at lægge hos leverandøren.
- Leverandøren kan se hvordan løsningen bliver brugt.
- Leverandøren kan opdatere, split-teste og lignende meget lettere.
- Leverandøren kan lettere upselle, sætte reklamer på, dele data med tredje part eller andet vi er vant til fra almindlig webbrug.

Men for kunden er ovenstående næsten alt sammen ulemper. For sådan noget som et regnskab, kan jeg forestille mig at flere egentligt ville foretrække at data bare lå lokalt, at der var købt et program til en gang for alle, og det bare kunne blive ved på samme måde i årtier.

Mao. det slår mig at der er underserviceret marked for desktop-regnskabsprogrammer.

Hvad siger I?

Er det helt åndsvagt at besvære sig med Apple's desktop app store, når nu mulighederne for forretning virker så meget bedre med en web/cloud-løsning?

Er I der bruger online løsninger egentligt godt tilfreds? Glade for at let at kunne dele data med andre? Ikke synderligt bekymret for levetid af data eller hvad prisen for abonnementet er næste år?

-- Christian

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at tiden hvor man installerer software på ens computer er ved at nå sin ende. Der er så mange fordele ved at køre cloud applikationer, at det mere end opvejer ulemperne. Jeg har i min dagligdag ikke brug for installerede programmer, og har ikke lyst til at vende tilbage til det. 

Det koster i abonnementer ja, men det forlænger også levetiden på mine computere, da der efterhånden er lavere og lavere systemkrav, når alt er cloud baseret. Jeg overvejer faktisk at skifte mine Macs ud med en iPad Pro, og bruge den som min primære computer til udvikling, administration etc. Det er den vej tingene går, hvis du spørger mig. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)