Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikreste måde at handle DBA/ebay på?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvejer at købe noget der koster 10k+ for et brugt produkt, som virker som en fair pris. I dette tilfælde er det DBA, og det er paypal der bruges. Personligt har jeg kun købt ting på DBA, jeg har hentet fysisk hos folk. Men denne vare er rimelig tung og i den anden ende af landet + jeg ingen bil har. 

https://dk.trustpilot.com/review/www.paypal.dk og http://www.amino.dk/blogs/fashion-sellers-guide-og-raad/archive/2010/08/04/paypal-din-ven-eller-din-fjende.aspx

Får det jo ikke ligefrem til at føles pisse fedt - Men selvfølgeligt råber negative mennesker oftest altid højest, og man brokker sig oftest når der er noget galt, og tier stille når tingene virker.

Men hvad er jeres erfaring råd, angående en situation som denne. Hvad kan jeg gøre for at optimere min egen sikkerhed igennem handel med en person fra DBA i den anden ende af landet til handler over 10k+ kr.

Mvh Jzong.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jzong,

Du bliver ikke bedre stillet end at bruge Paypal, er der det mindste i vejen er dine penge retur inden ugen er ude.

Det du skal være varsom over er de gebyrer som paypal tager, det vil blive en meget dyr betaling i forhold til en bankoverførsel...

Jeg har selv lige sendt 60.000kr til England, dette var dog per bankoverførsel. Men har aldrig mødt virksomheden, så jeg håber da er tingene går godt :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 52
Fra  Nyt-laan.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at du kan blive bedre stillet end du gør ved brug af paypal. Ulempen ved at handle på denne måde er selvfølgelig at der er en risiko. Du kender ikke afsender - du ved ikke om han er reel. Så det handler vel i høj grad om tillid og om at bruge sin fornuft. Undersøg om virksomheden/personen er reel, se om du kan finde nogle referencer eller folk som tidligere har handlet med vedkommende.

Alternativt kunne du jo høre en ven eller bekendt i sælgers område om han vil svinge forbi og tjekke varen for dig?

Find et billigt forbrugslån - mit affiliate eventyr

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)