Det er bare SÅ oldnordisk at kradse penge ind på den måde fra alt offentligt spillet musik fra virksomheder, ligesom medielicensen er et levn fra stenalderen. Jeg kan forstå hvis man holder en koncert og afspiller musik fra feks Spotify eller fra en harddisk, at man skal hoste op. Men hvor mange gange kan rettighedshaverne få penge op af lommen fra folk? Jeg kan godt forstå at så mange kopierer og deler feks film og musik og spil osv. Hvis det var op til rettighedshaverne havde de 100% kontrol med ALT der blev spillet, og der ville aldrig ske en udvikling. Og de er bare SÅ grådige. De kan aldrig få nok betaling, uanset hvor ubetydelig afspilningen er. Medievirksomheder der omhandler film og tv og musik osv har aldrig drevet nogen som helst udvikling. Jeg har virkelig et stort "had" til dem, og deres grådighed og egoisme. Nej jeg er 100% af den overbevisning, at alt andet end koncerter og diskoteker dvs steder der direkte knyttet musikken op til deres produkt, ikke skal betale en rød reje uanset afspilning. Det er simpelthen tyveri ved højlys dag, og kunstnerne og selskaberne bag har for LÆNGST fået de penge de skulle have. Rettigheder og copyright er nødvendige men også noget fanden har skabt. |
Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:Og må også sige, at du tager fejl. Uanset om du kalder det "open source"
Beklager ... men du vrøvler altså nu ... du kan måske fremvise en dom hvor Koda har fået medhold i at de har ret til at opkræve afgifter for musik under creative commons licenserne?
Hvis du ser under KODA's FAQ er der information om hvordan man som kunstner opsiger aftalen med KODA ... hvor hænger det sammen med at Koda iflg. dig er obligatorisk?