Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Access

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Upernavik
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i færd med at lære Microsoft Access, jeg har 1997 og 2016 udgaven. Ved oprettelse af tabeller er jeg stødt på dette problem:

Jeg åbner tabellen i designvisning, skriver et tekst i feltet under ” Feltnavn ”, hvor den primære nøgle er angivet og dernæst vælger datatypen ”Autonummerering" , tilføjer ny post, vælger datatypen ”tekst” og derefter skifter til  dataarkvisning og her kan jeg indtaste stamdata . Access indsætter en ny linje under den post, som jeg er ved at oprette. Endvidere tildeler Access selv fortløbende ( stigende ) numre under feltet, der hvor den primære nøgle er angivet. OBS. Jeg indtaster ikke data i feltet , hvor den primære nøgle er angivet.  En del af feltegenskaberne ved datatypen autonummerering er  ” NyeVærdier – Stigende ”.  Så langt så godt.

Næste: Jeg åbner ny  tabel i designvisning, skriver et tekst under ”Feltnavn”, hvor den primære nøgle er angivet og dernæst vælger datatypen ” Tal ”, tilføjer ny post, vælger datatypen ” tekst”.  Som bekendt har data-typerne  autonummerering og tal feltegenskaben  ” langt heltal ”.

Skifter til dataarkvisning: indtaster data, her tilføjer Access selv ny linje under den post, hvor jeg lige har indtastet data. Men her vises  ikke fortløbende numre i felter, hvor den primære nøgle er angivet.

Hvad skyldes dette forhold og hvorledes løses disse forhold ?

Venlig hilsen

gt

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nøglefeltet viser først værdi når du begynder at fylde i det første "rigtige" felt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)