Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogførings problem

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 29
Fra  bySanders.com Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Jeg købte for et godt stykke tid siden, et vareparti på cirka 3000kr til mit firma via privat udlæg, dette er for længst bogført, men idag har jeg så modtaget et mindre beløb på omkring 100kr fra leverandøren, jeg går ud fra at dette er kompensation fordi jeg betalte mere end jeg i første omgang skulle pga forholdsvis stor ændring i GBP.. Jeg er nu i tvivl om hvordan jeg skal bogføre beløbet jeg har fået tilbage på min private konto? 

Håber i forstår det og kan hjælpe! :)

Mvh

Mike Sander

Fra København
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 29
Fra  bySanders.com Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne stadig godt bruge noget hjælp, med så mange kloge hoveder på ét sted, må der da være nogen der ved hvordan :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hurtig forklaring er at du bare gør det omvendt med det beløb du fik tilbage. Kredit varelager og debit banken/kassen. :-)

www.dinformue.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

du bogførte udlægget som debet varekøb og så modkonto - kredit privat udlæg i mellemregning går jeg ud fra

Har du taget de 3.000 retur til dig selv - eller står de bare stadigt på mellemregning som tilgodehavende?

I alle fald - kredit varekøb - og så - bank debet når du flytter dem tilbage til banken- fra din private 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 29
Fra  bySanders.com Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay jeg er i tvivl om det kommer til at gå op på den måde.. Forvirrer nok bare mig selv unødvendigt :P

Forhistorie: Jeg driver et IVS selsskab og bruger Dinero Pro.

Jeg gjorde følgende:

- Fik en faktura på 311,98 GBP til kurs 978,58 GBP hvilket gav = 3053,00kr
- Bogførte dette som udlæg fra ejer
- Bogførte tilbaebetaling

Nu har jeg så fået 76,68 kr tilbage fra leverandøren til kurs 964,52 (kursen på købstidspunktet går jeg ud fra) på min private konto.

Skal det stadig bogføres på foreslåede måde? 

Mvh 

Mike Sander

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er jo penge som nu reducerer dit varekøb og de skal så fra dig personligt ind i firmaet

Det er dog med risiko det her. Dels er det en skidt ide at lave private udlæg i et IVS med mindre det er undtagelse, for det forkludrer bogføring og siden evt revisor hjælp, dels burde der nok strengt taget ses på netop valutaregulering - som har sin helt egen bogføring - hvis det alene er valuta, som det godt kan være

Det er ikke lige til at vise her i amino, og jeg synes personligt du skal overveje at lade en online bogholder se med ind over dit regnskab, det behøver ikke være voldsomt dyrt, men får man først rodet et IVS regnskab godt til, så kan det være dyrt lige pludseligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 29
Fra  bySanders.com Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John!
Jeg må lige få en til at hjælpe med at kigge på det :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)