Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App udvikling for Sony Start-Up projekt

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Efter mere end 15 år i mobiltelefon branchen Nokia/Ericsson/Sony Mobile har jeg nu valgt at gå videre med mit eget projekt.
Kort fortalt er ideen en app/service for online fitness, som tusinde andre har gjort :-) (Sworkit/7MWC/FitStar/Workouts, you name it...)
Forskellen er at denne app skaber et personligt program ud fra puls monitorering og bevägelse analyse, hvilket appen får fra en kombineret puls/bevägelse censor i stil med Wahoo/Apple-watch/Sony Smartband 2 osv. En algoritme bearbejder dataen og spytter et träningsprogram ud i text og video, som kan udföres uden redskaber og derhjemme om man vil. Yderligere giver censoren instant feedback når man träner, altså täller repetioner og holder öje med puls-zonen. En form for social-media er også tänkt som en del af appen.
Indtjeningen foregår via abonnement eller eventuelt partnerskab med HW udbyder - har lidt diskussioner i gang :-)
Se en meget enkel koncept video her: 
Hvad leder jeg efter?
En app udvikler der enten kan give et godt tilbud for udvikling (Yes, jeg lägger ind på Freelancer også) - eller en app udvikler der vil indgå partnerskab 50/50
Hvad byder jeg på?
Jeg har de sidste 6 år väret global chef for Sony Mobile Usability & User Experience Validerings team, hvilket vil sige at jeg har en stor forståelse for usability og user experience af mobil-telefoner, wearables og applikationer. Kort sagt jeg ved hvad folk vil have og hvad de ikke giver en pind for.
Jeg er medejer af et “fitnesscenter” med mere end 150 medlemmer i Landskrona/Sverige hvor jeg bor (www.crossfitlandskrona.se) og uddannet CrossFit instruktör,  så jeg ved en hel del om träning - hvad som virker og hvordan man når resultater.
Gennem mit arbejde med CrossFit har jeg mange kontakter i fitness industrien både i Sverige/Danmark og resten af verden, hvilket er vigtigt for markedsføring af appen.
Algoritmen som generer träningsplanen er hjertet i servicen og den har jeg udviklet gennem utallige timers coach arbejde samt test på medlemmerne i mit fitnesscenter.
En meget simple prototype er også på plads til Android.
Da jeg har arbejdet for Sony i mange år, er jeg blevet tilbudt en opstarts pakke det näste år, hvilket indebärer alt fra bussines coaches, kontorplads og alle mulige andre former for support.
I kan se mere om mig på Linkedin:
https://se.linkedin.com/in/henrikventzelnielsen     
Det var det. Hör af jer om det väkker jeres interesse og undskyld for de svenske bogstaver :-)
MvhHenrik
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)