Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min mobilregning, internetregning og medieskat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger min mobil efter mit skøn 25% privat, 75% erhvervsmæssigt.

Jeg betaler 500 kr. /måned. (med moms)

500*75%=375, bogfører jeg således: Kredit: bankkonto: 375kr, telefon:300 kr, købsmoms:75kr.

Det samme gælder også internetforbindelse derhjemme, som benyttes ca. 75% arbejdsmæssigt, kan jeg også bogføre på den måde, selvom det omhandler internetforbindelse derhjemme?

Men der er noget der hedder multimedieskat. Total forvirret. Skal jeg betale multimedieskat og trukket på min lønseddel og lade firmaet betale 100% regning? eller skal jeg bare bogføre som ovenover og glemmer alt om multimedieskat?

Tak på forhånd:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest er der forskel på personlig virksomhed og selskab. Lad os tage den med multimedieskat først

Multimedieskat findes ikke mere - der er skat af fri telefon http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html  forklarer alt. -Som personlig virksomhed skal du hver måned ind på skat.dk  og indberette 225 kr som skat af fri telefon - du ser hvordan i linket. 

Som ejer/ansat af selskab skal du indberette det for ansatte til skat

Du betaler ikke skat af internet (uden TV osv) hvis du arbejder hjemmefra som selvstændig og har behov for det. som ansat eller med arbejdsplads ude - vil du dog skulle betale den gamle multimedieskat

Du betaler 500 kr med moms = 400 kr uden moms og bogfører så med 75% firmabrug som du skal kunne sandsynliggøre - 425 kr som udgift telefon (på konto uden moms) og 75 kr på konto for købsmoms  -du skal trække 20% fra beløb med moms for at få det uden moms og ikke 25% som er når du lægger til - og regner så også galt, men nu har du tallene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)