Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webudvikling, hvem, hvad, hvor?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tænkte over noget her den anden dag:

I tilfældet af, at man har en super original ide der kræver tunge webudvikling skills, men man ikke selv kan webudvikling nok, hvad gør man så? Man kan selvfølgelig selv tage kursus i webudvikling, men det vil samtidigt forlænge tiden markant...

Det er vel sådan set svært at indgå en aftale med en webudvikler, idet webudvikleren til enhver tid kan hævde det var hans/hendes ide og gå igang selv?

Hvad er det her for en størrelse?

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde masser af tråde med lignende spørgsmål. 

Hvis det kræver "tung" webudvikling er det nok ikke noget du lige klarer ved at tage et kursus. 

Angående at få stjålet din ide - jeg har til dato endnu til gode at høre om nogen der har fået stjålet deres ide af en webudvikler. Er man freelancer eller firma arbejder man jo på at hjælpe andre med deres ideer, og vil ligesom tage bunden ud af ens virksomhed hvis man "stjæler" deres ideer. Derudover, uanset hvor god du selv synes din ide er, så skal du nok ikke forvente mange webudviklere er enige i sådan et omfang at de ligefrem vil hugge den. 

Det du bør bekymre dig om er om du har midlerne til at betale for udvikling og få gennemført din ide, eller alternativt prøve at finde en webudviklings partner - men de er eftertragtede og kritiske i forhold til andres ideer. 

Selvom du skulle skrive din ide i detaljer her på amino er mit gæt - ingen vil stjæle den. Ideer er fine at have, at gennemføre dem er hårdt arbejde. 

Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 03:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Ja ok, det er svært :)

Men man skal altså lære det selv.

Det er nu heller ikke sådan lige at komme op med en ide. Så bare lige filmen "the social network" den anden dag, og tænkte over problemet...

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mergh:
Det er vel sådan set svært at indgå en aftale med en webudvikler, idet webudvikleren til enhver tid kan hævde det var hans/hendes ide og gå igang selv?

Den eneste måde du kan beskytte din idé, er at bede potentielle samarbejdspartnere om at underskrive en NDA.

Hvis du søger på google, burde du kunne finde en passende skabelon / template.

http://www.amino.dk/media/p/276745.aspx 

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 26. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ville gerne vide hvilken kaliber det er vi snakker om?
Jeg har selv lavet nogle hjemmesider og kan lave det efter ønske. Men send mig nogle hjemmesider lignende det du kunne tænke dig, så kan jeg da kigge på det, altså om det er noget jeg er i stand til :-)

Mvh Joakim

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

mon ikke de fleste seriøse firmaer og webudvikere laver kontrakter og NDA'er og så er der jo ikke noget at komme efter. Vi laver ihvertfald på alle større projekter for at sikre begge parter. Nu er det jo sådan med alle gode ideer at de først bliver til noget den dag man eksekverer på dem. Dem i skuffen er der ikke meget ved.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er selv webudvikler og jeg kunne aldrig drømme om at underskrive en NDA fordi en tilfældig kunde henvender sig med "en god ide".. Hvis det er Apple eller Google der gerne vil ansætte mig i en konsulentstilling så er det en anden sag men vi skal altså ret langt op i hierakiet før det er seriøst at forlange at en udvikler skal underskrive en NDA.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)