Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg fra webshop - vedr betaling

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Når man sælger en vare fra sin webshop, hvad er da smartest vedr betaling, hvis man vil undgå PBS, og hvis man vil undgå at komme i klammerier med loven?

Jeg tænker mere om det er lovligt at sende en faktura for varen og opkræve betaling inden man sender varen? Er der nogle bestemte regler omkring paypal eller netbank osv?

Adam

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er lidt info:

http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel7/tilbagefoersel/ 

Forudbetaling via bankoverførsel skulle være helt lovligt, det benytter både jeg selv og mange andre webshops sig af. Dog ikke dem med E-mærket, som ikke tillader det.

Mht. til kortbetaling skal du være opmærksom på at mange kunder nok at det er forbudt at trække pengene før varen er sendt. Bla. fordi det er et krva fra PBS der er de mest brugte og fordi der i ovenstående artikel stør at man ikke "bør" trække pengene før varen er sendt. Resultatet af at du alligevel (formentligt lovligt) trækker pengene på forkant kan være at du bliver svinet til på et forum et eller andet sted uden for din kontrol.

Må jeg spørge hvorfor du gerne vil undgå PBS? På langt de fleste shops kan udgifterne til PBS hurtigt tjenes hjem via mersalget. De fleste shops der modtager kortbetaling får minimum 80-90% af deres ordrer fra dankort betalinger. Det kan måske sige noget om hvilket salg du potentielt giver afkald på.

Mvh Jesper

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu må jeg lige være med. Når man overfører penge via kort, ryger pengene ind på kontoen. Hvad forstås der ved at man ikke må "trække" pengene før varen er sendt?

 

Jeg vil gerne undgå PBS på grund af den høje udgift. Pengene bruger jeg på reklame indtil videre. Hvilke kunder mener du jeg giver afkald på uden en PBS-løsning?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det betyder at du først må hæve pengene på kundens konto når du har sendt pakken afsted til kunden.

Hvis PBS er en høj udgift, er det så værd at drive webshoppen?

Det kommer an på, hvad det er du sælger i shopppen? men i de fleste webshops vil du nok midste 80-90% af dine besøgende, hvis du ikke har dankort betaling, medmindre det virkelig er noget de besøgende mangler og ikke lige kan få andre steder.

mvh

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

lesP:

Nu må jeg lige være med. Når man overfører penge via kort, ryger pengene ind på kontoen. Hvad forstås der ved at man ikke må "trække" pengene før varen er sendt?

Jeg vil gerne undgå PBS på grund af den høje udgift. Pengene bruger jeg på reklame indtil videre. Hvilke kunder mener du jeg giver afkald på uden en PBS-løsning?

Normalt ryger pengene ikke ind på kontoen når man betaler med fx. dankort. Webshoppen har typisk et administrationsinterface gennem fx. fribetaling.dk hvor de selv kan vælge hvornår pengene skal "trækkes", fx. efter at varen er sendt. Hvis man bruger Paypal mener jeg pengene trækkes automatisk, men det er ikke alle kunder der er vant til det. Herunder kan du se en anden Aminos reaktion på at pengene blev trukket før afsendelse.

Som Kristian var inde på mister du måske 80% af kunderne, nemlig dem der gerne vil betale med Dankort (som man kun kan gennem PBS). Bankoverførsler er direkte usikre for kunderne + besværligt , så det vil mange kunder fravælge. Så er det værd at kaste masser af reklame kroner efter sitet hvis du mister 80% af de potentielle kunder?

 Sur kunde:

 http://www.amino.dk/forums/p/9928/182060.aspx

Hævning af beløbet

Det første tegn jeg derefter ser, er den 20-12-2006, hvor jeg ser at pengene er trukket på min konto. Eller jeg tror i hvert fald dem er dem. der står det er Webpriser der har hævet beløbet – lidt underligt når man har handlet med Mobilmania.dk. Dog finder jeg at der findes et Webpriser Aps og dette står bagved Mobilmania.dk. De efterfølgende dage sker der intet og jeg har næsten lyst til at opsige købet blot pga. da har hævet beløbet før varen blev afsendt, som PBS påkræver

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Sats på dankort - alt andet er ikke holdbart!

Du skal gøre det nemt for dine kunder, ellers handler de et andet sted. Det kommer selvfølgelig an på varetypen, om den kan findes andre steder.  

Det handler også om signalværdi. Jeg finder en webshop langt mere troværdig, hvis jeg kan se, at de modtager dankort.

Med venlig hilsen

Anders Thiim

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil helt klart være en fordel for dig at kunne modtage betaling med dankort.

Jeg har i min webshop også mulighed for at folk kan betale via bank-overførsel, men har indtil nu ikke været en succes.

De eneste bestillinger jeg har måttet aflyse/afvise i shoppen, har været dem, hvor folk har sat kryds i bankoverførsel. Jeg har ikke fået en eneste betaling ind den vej endnu.

Hvis du nøjes med visa/dankort betaling i første omgang, kan du jo altid se om du vil udvide til andre kort senere.

Tror ikke du skal regne med at ret mange vil betale via bank-overførsel, selvom det ville være dejligt billigt, hvis mange kunder gjorde det :-)

Venlig hilsen Lone aka Bondekonen

Venlig hilsen Lone

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en anden oplevelse end Lone

ca. 10% af vore kunder betaler med bankoverførsel, og det er vores opfattelse at de fleste af disse gør det fordi de (uvist af hvilken årsag) ikke ønsker at anvende deres kreditkort. Jeg tror mao at vi ville miste 8-10 % af vores omsætning hvis ikke vi tog imod bankoverførsler.

Vi har tilgengæld valgt at lukke for muligheden for udenlandske kunder - her var det simpelthen for meget bøvl med at tjekke for indbetalinger, rykke og annullere.

Mvh.

Thomas

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det giver så også de her 90% der ikke betaler med bankoverførsel som potentielt mistes.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja... I har overtalt mig. Jeg anskaffer mig den PBS-løsning. Hvordan kommer betalings-proceduren så til at være? Og er der nogen bestemt måde webshoppen skal programmeres på? Jeg mener hvordan sendes beløbet osv?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)