Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Ud af potentiel aftale - Luk af virksomhed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg er kommet lidt i klemme og ved ikke hvordan det skal takles. 

Det er sådan at jeg har haft mit eget firma siden August 2015. Min egen tegnestue hvor jeg primært tegner og rådgiver indenfor Byg&Anlæg.
Det har gået rigtigt fint, med fremskridt. 

Situation :
Hvad der er sket er, at : Jeg fik en henvendelse fra en klub af andelsboligforeninger. Her ønskede de et samarbejde med mit firma med et årligt medlemskab. 
For at være en del af denne klub skal jeg indskyde et mindre beløb. 
Det havde jeg det fint med, men jeg sagde dengang i Januar, at jeg ikke havde mulighed for at være medlem pt. men i den nærmeste fremtid. De sendte så aftalen via mail med beløbet der skulle betales. Samarbejdet vil være gældende fra den dag jeg betalte medlemskabet. 

Det der så er sket nu er, at jeg har fået tilbudt 2 stillinger som jeg har svært ved at sige nej tak til. 
For at jeg kan blive ansat, SKAL jeg lukke mit firma ned. 

Problem : 
Klubben ønsker stadig jeg skal betale eftersom jeg havde accepteret samarbejdet. 
Dette giver ikke mening da jeg skal lukke mit cvr.

Hvad gør jeg for at komme ud af denne såkaldte aftale, som jeg ikke har betalt til endnu ? 
(Enkeltmandsvirksomhed)

Tusind Tak
ICo 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Står det specifikt i aftalen at samarbejdet er gældende efter din Indlemmelse og betaling af medlemsskab.

Står der noget om opsigelse?

Er det underskrevet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis der specifikt står - at samarbejdet er gældende efter du betaler - så tror jeg ikke de kan gennemtvinge det skal være gældende - når du ikke betaler - slet ikke hvis du klart fremhæver, at det var præcist det som blev aftalt OG, at du jo rent faktisk ikke har firmaet længere. Jeg ville sige klart nej, og regne med at stå godt hvis de lægger sag an

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, intet om opsigelse.

De sendte mig et a4-ark med områder jeg kan acceptere. Pris samt en beskrivelse om hvordan kontakt til kunderne skal foregå.

Underskrift blev der bedt om i dokumentet. MEN i mailen stod der jeg bare skulle svare "Jeg accepterer hermed aftale med XXXX, mvh navn og firma

Det skrev jeg så.

Der står ingenting om opsigelse.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ICo:
Underskrift blev der bedt om i dokumentet. MEN i mailen stod der jeg bare skulle svare "Jeg accepterer hermed aftale med XXXX, mvh navn og firma

Det skrev jeg så.

Hvis du har accepteret aftalen som ovenstående er den bindende. Du er derfor nød til at betale.

Husk at opsige aftalen, så du ikke får flere regninger.

Mvh. Karsten Sønderup

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det binder, hvis du har mailet, at du accepterer aftalen, såfremt der ingen tvivl er om hvilken aftale, der henvises til. Opsigelse mv. afhænger så af indholdet af aftalen. Det ser ud til, at den gælder for et år ad gangen, så du kan måske nøjes med at betale for ét år. Er det et mindre beløb, ville jeg bare betale og derefter ærgre mig en øls tid og så "komme videre". Hvis det er et større beløb, ville jeg få en advokat til at se på det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ICo:

Nej, intet om opsigelse.

De sendte mig et a4-ark med områder jeg kan acceptere. Pris samt en beskrivelse om hvordan kontakt til kunderne skal foregå.

Underskrift blev der bedt om i dokumentet. MEN i mailen stod der jeg bare skulle svare "Jeg accepterer hermed aftale med XXXX, mvh navn og firma

Det skrev jeg så.

Der står ingenting om opsigelse.

så har du jo indgået aftalen helt enkelt og ja så hænger du i princip på den - for der står jo ikke at du - ved første betaling accepterer aftalen - men blot at du accepterer

Du kan forhandle men vil nok hænge på den - og er det abonnement måske et år hvis det er perioden -

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ICo:
Der står ingenting om opsigelse.

Står der intet om hvordan du kan opsige aftalen i din kontrakt er den ugyldig og du behøver derfor ikke at betale.

Men det vil nu undre mig rigtig meget hvis det ikke står i kontrakten. Den slags firmaer ved nøjagtig hvordan de skal dække sig ind. Bare det at de lokker dig til at skrive under længe inden kontrakten træder i kraft siger jo lidt om hensigten.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Står der på A4 arket at den er gældende efter din betaling?

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay

Tusind tak for alle jeres input.

Jeg må sige jeg stadig er i tvivl, så derfor har jeg fået en advokat til at kigge på det.
Der må være en løsning hvor jeg slipper for at betale eller kan skærer ned på beløbet. 

Jeg giver lyd fra mig når jeg får noget mere af vide.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)